رئیس کمیته امداد امام(ره) کوچصفهان خبر داد:

جمع‌آوری ۸۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در کوچصفهان

رئیس کمیته امداد امام(ره) کوچصفهان از جمع‌آوری ۸۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در قالب صدقات، مناسبت‌ها و زکات طی سال گذشته خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال توسط حامیان و خیرین به حساب ۲۷۰ فرزند یتیم و محسن این شهر واریز شد.

جمع‌آوری ۸۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در کوچصفهان

حمیدرضا امیری در گفتگو با هشت‌دی  ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن، با بیان اینکه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان در اولویت اصلی کار امداد قرار دارد، اظهار کرد: کمیته امداد کوچصفهان موفق به اجرای ۲۴۹ طرح اشتغال طی سال گذشته شده، برای ایجاد این تعداد طرح اشتغال ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد. از این تعداد، ۵۶ طرح شهری و ۱۹۳ طرح روستایی بود که ۴۸ زن سرپرست خانوار موفق به ایجاد اشتغال شدند.

وی طرح‌های اشتغال اجرا شده شامل کشاورزی و باغداری، خرید ماشین آلات کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی و فعالیت‌های صنعتی، خدمات و … است افزود: یکی از اقدامات کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانوار، برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است که طی سال گذشته تعداد ۱۹۴ نفر از مددجویان موفق به شرکت در دوره‌های مختلف آموزشی و اخذ مدرک شدند.

رئیس کمیته امداد امام(ره) کوچصفهان با اشاره به ساخت و تعمیرات مسکن محرومین طی سال گذشته، تصریح کرد: تعداد ۱۱ واحد مسکن برای مددجویان با ارزش ریالی ۱۶ میلیارد ریال احداث و همچنین تعداد ۳۷ مورد تعمیرات مسکن محرومین با هزینه ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی از جمع‌آوری ۸۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در قالب صدقات، مناسبت‌ها و زکات طی سال گذشته خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال توسط حامیان و خیرین به حساب ۲۷۰ فرزند یتیم و محسن این شهر واریز شد.

امیری با بیان اینکه تعداد ۱۴۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند، گفت: مبلغ بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدین منظور اختصاص یافت. طی سال گذشته پرداخت ۱۴۷ فقره تسهیلات کارگشایی به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به خانوارهای تحت حمایت، پرداخت ۶۶ مورد کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان و ۱۵ کمک هزینه ازدواج به نودامادان به ارزش ریالی ۱۳ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام(ره) کوچصفهان به خدمات فرهنگی و آموزشی به دانشجویان و دانش‌آموزان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته بیش از ۴۹۰ میلیون ریال صرف پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی، خدمات آموزشی و مشاوره، برنامه‌های اردویی و … شد.

وی با بیان اینکه تعداد ۴۹ نفر پوشینه بگیر، ۶۷ نفر بیمار صعب‌العلاج و چهار نفر بیمار خاص تحت پوشش این نهاد هستند، گفت: در سال گذشته تعداد ۹۳۹ نفر از خدمات درمانی بهره‌مند شدند که در این خصوص یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال هزینه پرداخت شد، جا دارد از همراهی و همکاری خیرین بزرگوار تشکر و قدردانی کنم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه