مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد:

کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از شمالی شدن جریانات هواشناسی خبر داد و گفت: مطابق هشدار سطح زرد صادر شده دمای هوای این استان ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در گیلان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» محمد دادرس ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه هم‌اکنون آسمان گیلان نیمه‌ابری تا ابری و مه‌آلود است اظهار کرد: ماسوله با یک درجه سانتیگراد و لوشان با ۱۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان طی امروز هستند.

 وی با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده شمالی شدن جریانات و استقرار سامانه نسبتاً ناپایدار در منطقه را نشان می‌دهند ادامه داد: مطابق هشدار سطح زرد صادر شده، شرایط برای ابرناکی و مه‌آلود بودن هوا و روند کاهش دما و وزش باد و بارندگی رگباری و شدید و رعدوبرق و تگرگ مهیاست.

 مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌تدریج در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

 دادرس از احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری‌شدن سیلاب موقتی و خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه بارشی و سرد تا دوشنبه ادامه دارد.

 وی بیشینه ارتفاع موج در سواحل گیلان طی امروز را بین ۸۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر دانست یادآور شد: مجدداً از اواخر وقت دوشنبه شاهد کاهش ناپایداری‌ها خواهیم بود و لذا روند کاهش ابر و افزایش دما و وزش باد جنوبی در ارتفاعات و دامنه‌ها تا اواخر هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه