امام‌جمعه رشت در خطبه‌های نمازجمعه مطرح کرد:

عوامل مهم رشد تولید در کشور/ عده‌ای هنوز باور ندارند ما در جنگ اقتصادی هستیم

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه هنوز برخی تولیدکنندگان نیازهای جامعه را نمی‌دانند و باور ندارند ما در جنگ اقتصادی هستیم، گفت: ایجاد انگیزه و بهبود شرایط کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار از عوامل مهم در زمینه رشد تولید خواهد بود.

عوامل مهم رشد تولید در کشور/ عده‌ای هنوز باور ندارند ما در جنگ اقتصادی هستیم

به گزارش هشت‌دی، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان رشت در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با اشاره به سالروز رفراندوم تغییر نظام خبیثانه شاهنشاهی در ایران در ۱۰ فروردین ۵۷ اظهار کرد: بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی آری دادند و ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی نام گرفت.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی افزود: حدود ۱۰ سال است رهبر فرزانه انقلاب این سال‌ها را به نوعی با تولید گره می‌زنند و به فرموده ایشان در دهه ۹۰ حتی یک درصد رشد اقتصادی نداشتیم درحالی‌که تولید می‌تواند کشور را بیمه کند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه دنیا به لحاظ رشد پیشرفت‌های صنعتی بعد از جنگ جهانی تورم تأثیر اندک داشت اما در جوامع رو به توسعه تاثیر بیشتری می‌گذارد، ما در بخش‌های گوناگون رشد داشتیم و امروز یک ایران قوی هستیم اما باید در بخش تولید قدرتمندتر می‌شدیم، تصریح کرد: وظیفه ما این است که ایجاد یأس نکنیم، تورم آثار منفی دارد که افزایش نابرابری در توزیع درآمدها، افزایش مصرف را در پی دارد، کاهش پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، کاهش رشد اقتصادی و گسترش انواع فسادهای و اداری از آثار منفی تورم است.

نظارت نقطه‌به‌نقطه جهت مهار تورم

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه وقتی جامعه‌ای برای بعضی از تولیدات تقاضا داشت و عرضه کم شد تورم ایجاد می‌شود، فشار هزینه‌ها نیز ایجاد تورم در ارزش نرخ می‌کند و در نهایت افزایش واردات غیرضروری نیز از عوامل ایجاد تورم است، بر نظارت نقطه به نقطه برای مهار تورم تاکید و عنوان کرد: مبارزه با آثار و عوامل تورم نیز منجر به مهار تورم خواهد بود و تولید می‌تواند جامعه را در بخش اقتصاد سرپا نگه دارد.

عوامل مهم رشد تولید در کشور

خطیب گیلانی اضافه کرد: هنوز برخی تولیدکنندگان نیازهای جامعه را نمی‌دانند، باید به تولیدکنندگان صنایع تبدیلی و کارخانجات نیازها گفته شود، به ویژه در حوزه کشاورزی به کشاورزان بگویند نیاز جامعه چیست، ایجاد انگیزه و بهبود شرایط کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار از عوامل مهم در زمینه رشد تولید خواهد بود.

عده‌ای هنوز باور ندارند ما در جنگ اقتصادی هستیم

وی با تأکید بر کنترل قاچاق برای افزایش تولید گفت: من از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم در این حوزه دقت ویژه داشته باشند. رهبر انقلاب در مشهد مقدس نیز فرمودند که هنوز اقتصاد ما دولتی است، دولت توجه، کمک و نظارت کند نه اینکه خودش ورود کند. عده‌ای هنوز باور ندارند ما در جنگ اقتصادی هستیم. پیچیدگی نظام اداری منجر به کاهش انگیزه مردم برای تولید می‌شود، مسئولان باید در این زمینه از تولیدکننده حمایت کنند.

تابلوهای عدم روزه‌خواری در شهر و روستاهای گیلان نصب شود

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه مسئولان شهری نباید در ماه مبارک مضان فقط به المان‌های برقی اکتفا کنند، خاطرنشان کرد: تابلوهای عدم روزه‌خواری باید در جای‌جای شهر و روستاهای گیلان نصب شود و پیشانی شهر را با تبریک ماه نورانی رمضان مزین کنید، رستوران‌دارها نیز کنترل‌شده رفتار کنند تا روزه خواری علنی در خیابان‌ها نداشته باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه