استاندار گیلان:

۷۰درصد منابع بانک‌ها به رشد تولید اختصاص یابد

استاندار گیلان گفت: بانک‌های خصوصی و دولتی مکلف‌اند ۷۰ درصد از منابع خود را در استان برای رشد تولید اختصاص دهند که این موارد باید مورد رصد قرار گیرد و تا ماه آینده وضعیت آنها مشخص شود.

۷۰درصد منابع بانک‌ها به رشد تولید اختصاص یابد

به گزارش هشت‌دی  اسدالله عباسی امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان گیلان بر تداوم همکاری بانک‌ها و همراهی با دستگاه‌های اجرایی تأکید و اظهار کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی از محل تبصره ۱۶ پرداخت شد که در این راستا طی سه ماه ۶ هزار نفر در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان جذب شدند.

وی در ادامه افزود: در نهضت ملی مسکن که در اهداف برنامه‌ای استان قرار دارد همه بانک‌ها باید پای‌کار باشند. همچنین در مورد سهم تخصیصی تسهیلات بانک‌ها، برخی بانک‌ها در این زمینه تکلیف قانونی دارند که باید به آن عمل کنند.

۷۰درصد منابع بانک‌ها به رشد تولید اختصاص یابد

استاندار گیلان به لزوم حمایت بانک‌ها از واحدهای اقتصادی و تولیدی اشاره و تصریح کرد: بانک‌های خصوصی و دولتی مکلف‌اند ۷۰ درصد از منابع خود را در استان گیلان برای رشد تولید اختصاص دهند که این موارد باید مورد رصد قرار گیرد و تا ماه آینده وضعیت آنها مشخص شود. همچنین بانک‌ها باید با پرداخت به‌موقع تسهیلات از خروج سرمایه از گیلان جلوگیری نمایند.

عباسی در خصوص پیمانکاران و تولیدکنندگانی که از استان امتیاز گرفتند و اکنون در مرکز سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: به علت اینکه منافع حاصله باید در گیلان رؤیت شود بدین جهت وضعیت این افراد تعیین تکلیف خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان در پایان بر ضرورت برطرف ساختن موانع تسهیلات ناباروری در استان تأکید و خاطرنشان کرد: بانک‌ها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در خصوص جوانی جمعیت در پرداخت تسهیلات به طرح‌های فرزندآوری و ازدواج توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه