رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان:

شهروندان مراقب کلاهبرداران سایبری باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان گفت:کاربران فضای مجازی هنگام خرید‌های آنلاین مراقب کلاهبرداران سایبری و لینک‌های جعلی به بهانه تخفیفات ویژه باشند.

شهروندان مراقب کلاهبرداران سایبری باشند

به گزارش هشت‌دی؛امیرحسین نقی‌مهر با بیان اینکه در آستانه آغار سال جدید و همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هر ساله شاهد برگزاری جشنواره‌های مختلف هستیم اظهار کرد: برخی از افراد شیاد و سود‌جو با طراحی سایت‌های تبلیغاتی یا کانال و گروه‌هایی در قالب فروش ویژه اقدام به انجام فعالیت‌های مجرمانه می‌کنند.

وی ارائه اجناس بدون کیفیت، ارسال نکردن کالا و هدایت به لینک‌های جعلی را از مهمترین شگرد‌های مجرمانه رایج در این ایام اعلام کرد و افزود: مجرمان سایبری با ارسال لینک و هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی پرداخت الکترونیک بانک‌ها (فیشینگ) برای واریز پول، اطلاعات محرمانه بانکی افراد از جمله رمزاینترنتی، کد اعتبار سنجی، تاریخ انقضا و … را به سرقت برده و حسابشان را خالی می‌کنند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه  شهروندان فریب پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه ماه مبارک رمضان با قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند تضریح کرد:  اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌ها در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین هستند.

نقی‌مهر از مردم خواست هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه