استاندار گیلان:

۱۱۰ درصد تعهد اشتغال گیلان محقق شده است

استاندار گیلان در جمع مردم شهر طاهرگوراب با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در بخش اشتغال، گفت: ۱۱۰ درصد تعهدات اشتغال استان تحقق یافته و میزان بیکاری استان ۵.۱ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

۱۱۰ درصد تعهد اشتغال گیلان محقق شده است

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی در سفر به شهر جدید طاهرگوراب شهرستان صومعه سرا و در جمع مردم این منطقه با اشاره به قدمت تاریخی یک هزار و ۲۰۰ ساله این منطقه و ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی این منطقه، اظهار کرد: این منطقه دارای ظرفیت‌های خوب گردشگری و میراث فرهنگی است.

وی در جمع مردم شهر جدید طاهرگوراب تاکید کرد: با توجه به شهر شدن طاهرگوراب باید تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز در این شهر مستقر شوند تا از هزینه و وقت اضافی برای مردم جهت انجام کارهای مرتبط با این خدمات رسان‌ها پیشگیری شود.

استاندار گیلان با اشاره به نوسانات برق در سال ۱۴۰۰ در این منطقه گفت: وظیفه دولت خدمات‌رسانی به مردم است که در همین راستا، برق در استان را تقویت کردیم به طوری که در سال ۱۴۰۱ در این منطقه و دیگر مناطق استان نوسانات برق نداشتیم.

عباسی ادامه داد: باید از تمامی ظرفیت‌های این منطقه اعم از گردشگری و میراث فرهنگی بهره گرفت تا مردم بتوانند با غنا و پیشینه فرهنگی که دارند در کنار هم با آرامش زندگی کنند.

وی اظهار داشت: دولت هم تلاش دارد تا امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای بهره گیری از ظرفیت‌ها فراهم کند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در بخش اشتغال کارهای خوبی انجام شده است به طوری که میزان بیکاری استان ۵/۱ درصد کمتر از میزان کشوری است.

استاندار گیلان همچنین بر آماده‌سازی زمین‌ها برای تغییر کاربری جهت مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها تأکید کرد و گفت: با توجه به طرح جهش ملی مسکن باید فرزندان این منطقه بتوانند در زمین خودشان مسکن بسازند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه