فرماندار رشت در جشنواره زبان مادری:

زبان مادری بخشی از هویت تاریخی و ملی ما است

فرماندار رشت با بیان اینکه زبان مادری، بخش جداناشدنی از هویت تاریخی و ملی ما است، گفت: باید با افتخار به گذشته خود در تقویت هویت فرهنگی، حفظ سنن و زبان مادری کوشا باشیم.

زبان مادری بخشی از هویت تاریخی و ملی ما است

به گزارش هشت‌دی حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر امروزبا شرکت در جشنواره زبان مادری در پیاده‌راه فرهنگی که به همت سازمان فرهنگی شهرداری رشت، در ۲۱ فوریه هرسال و به ابتکار یونسکو در سرتاسر جهان گرامی داشته می‌شود، اظهار کرد: اهمیت فراگیری زبان مادری برای فرزندان کوچک و نوجوان ما در این نکته نهفته که این زبان‌ها حاوی پیام‌های ارزشمندی‌اند که از دل تاریخ و باگذشت قرون به ما رسیده است و ما برای شناخت کافی از فرهنگ و سرزمین خود و حفظ ارتباط با نیاکانمان، نیازمند تسلط و تکلم به زبان مادری هستیم.

وی با اشاره به نقش تنوع زبانی در حفظ فرهنگ کشورها، افزود: زبان‌های محلی و مادری اقوام کشورمان بخشی از هویت ملی و تاریخی ایران و عامل یکپارچگی و پیوند باشندگان آن بوده و وجود تنوع زبانی در نقاط مختلف کشور، زیبایی خاصی به این سرزمین کهن بخشیده است.

فرماندار رشت تصریح کرد: از آنجایی که مرگ هر زبان به معنای ازدست‌رفتن آداب، تاریخ و فرهنگ بخشی از ساکنین زمین است؛ ما گیلانیان باید با افتخار به گذشته تاریخی خود در تقویت هویت فرهنگی، حفظ سنن و زبان مادری خود کوشا باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه