معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

گذرنامه ویژه اربعین برای زائران صادر می‌شود

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: با طرف عراقی بر سر تهیه گذرنامه‌ ویژه اربعین حسینی(ع) توافق شد که از ویژگی‌های آن، ارزان بودن قیمت و سرعت چاپ و تحویل آن است.

گذرنامه ویژه اربعین برای زائران صادر می‌شود

به گزارش هشت‌دی سید مجید میراحمدی امروز (پنجشنبه ۲۷ بهمن)‌ در حاشیه برگزاری دومین کارگروه مشترک همکاری‌های امنیتی بین عراق و ایران گفت: با هیئت عالی‌رتبه کشور عراق در حوزه‌های مختلف از جمله اربعین حسینی (ع) توافقات بسیار خوبی شد.

وی افزود: قرارگاه عملیاتی مشترک در موضوع اربعین حسینی (ع) بین دو کشور تشکیل می‌شود و نشست‌های آن به صورت متناوب در خصوص حل و برنامه‌ریزی مسائل مربوط به زائران تا زمان رسیدن به ایام زیارتی ماه صفر ادامه خواهد داشت. در استان‌های مرزی کشور هم، قرارگاهی ذیل این قرارگاه مرکزی مشترک تشکیل می‌شود تا از بروز ناهماهنگی‌های گذشته جلوگیری شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: عبور زائران حسینی (ع) از مرز چذابه هم‌اکنون ممنوع است اما توافق شد که زائران ایرانی متقاضی عبور از این مرز، بتوانند به کشور عراق عازم شوند. از دیگر موضوعات مورد توافق در این نشست همچنین می‌توان به موضوع گذرنامه‌هایی که اعتبار آنها تمام شده اشاره کرد که فقط برای سفر در زمان اربعین حسینی(ع) دارای اعتبار باشد که این موضوع کمک بسیار مهمی در تردد زائران خواهد کرد و از ویژگی‌های آن، ارزان بودن قیمت و سرعت چاپ و تحویل آن است.

میراحمدی در خصوص زائران پاکستانی که تاکنون امکان ورود به کشور عراق را از مرز زمینی نداشتند گفت: موافقت شد تا زائران پاکستان بتوانند از مسیر ایران به صورت کاروانی از مرزهای مشخصی که اعلام خواهد شد وارد کشور عراق شده و سپس به صورت کاروانی از کشور عراق دوباره به ایران وارد شوند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره فراهم شدن مسیر ریلی بین ایران و عراق در زمان ایام اربعین حسینی(ع) نیز گفت: دو طرف ایرانی و عراقی توافق دارند که این کار هرچه سریع‌تر انجام شود و یکی از موضوعات مهمی که وزارت راه و شهرسازی کشور ما و همچنین کشور عراق با جدیت آن را دنبال می‌کنند همین موضوع است که اجرای آن به دو طرف بستگی دارد که بتوانند در مراسم اربعین آینده آن را عملیاتی کنند یا خیر.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه