چند ترفند کاربردی برای کنترل استرس

عوارض استرس گاهی به ‌حدی شدید می‌شوند که ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های خطرناک شوند. روش و راهکار ساده خود مراقبتی هستند که از تکنیک‌های کنترل استرس می‌باشند و به فرد مبتلا به استرس کمک کرده تا راحت‌تر و بهتر از فشار روانی رها شوند.

چند ترفند کاربردی برای کنترل استرس

به گزارش هشت‌دی در این مطلب چند روش و راهکار ساده خود مراقبتی را آورده‌ایم که تکنیک‌های کنترل استرس هستند و به فرد مبتلا به استرس کمک کرده تا راحت‌تر و بهتر از فشار روانی رها شوند. به غیر از درمان استرس، روش‌های کنترل استرس شامل این موارد می‌شوند:

۱. تغذیه سالم داشته باشید

تغذیه سالم یکی از تکنیک‌های مطلوب و رایج برای کنترل استرس است. سالم‌خواری، ترک عادات غذایی نامطلوب مثل فست فودها و پرهیز از نوشیدنی‌های الکلی کمک می‌کنند بتوانید راحت‌تر از پس مدیریت استرس و فشار روانی برآیید.

۲. برای رهایی از استرس ورزش کنید

گنجاندن ورزش منظم در برنامه روزانه باعث ترشح هورمون اندورفین در مغز شده و احساس بهتری در فرد ایجاد می‌کند. در نتیجه، فرد بهتر می‌تواند استرس خود را کنترل کند.

۳. مدیتیشن را از یاد نبرید

مدیتیشن، تمدد اعصاب، حرکات کششی، تنفس عمیق و یوگا از تمرینات عالی برای کنترل استرس هستند. شنا و پیلاتس را هم در برنامه بگذارید.

۴. آمادگی هر اتفاقی را داشته باشید

ذهن‌تان را به‌ شکلی تربیت کنید که آمادگی مقابله با شرایط و عوامل تنش‌زا را داشته باشد، درنتیجه وقتی بدانید که چه اتفاقاتی ممکن است پیش بیایند، راحت‌تر می‌توانید استرس خود را کنترل کنید.

۵. قدرت تخیل خود را پرورش دهید

از محبوب‌ترین تکنیک‌هایی که برای کنترل استرس پیشنهاد می‌شود کمک گرفتن از تخیل است. با تمرینات بصری سعی کنید اعتماد به ‌نفس خود را افزایش دهید و نسبت به شرایط خوش‌بین‌تر شوید. به ‌این ترتیب می‌توانید بهتر از پس مهار اضطراب برآیید.

۶. با انتقاد کنار بیایید

انتظار بیش از حد داشتن از خود و دیگران باعث می‌شود در صورت به نتیجه نرسیدن، حس سرخوردگی و ناامیدی در فرد به ‌وجود آید. لزوما همه با شما همراه و موافق نیستند، پس سعی کنید با انتقاد کنار بیایید تا بتوانید استرس خود را کنترل و مدیریت کنید.

۷. سختی را رها کنید

گاهی برای کنترل استرس چاره ای به‌ غیر از رها کردن ندارید.

۸. حرف بزنید

برقراری ارتباط و حرف زدن از موضوعاتی که باعث آزارتان می‌شوند کمک کرده که استرس خود را بهتر کنترل کنید.

۹. واقع نگر باشید

تعیین اهداف دور از واقعیت باعث می‌شود نتوانید انتظارات لازم را برآورده کنید و دچار استرس شوید. پس برای مدیریت استرس خود بهتر است واقعیت را ببینید و مثبت اندیش باشید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه