با مصرف این مواد غذایی با استرس خداحافظی کنید

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه مردم میوه و سبزیجات بیشتری بخورند، وضعیت ذهنی آنها بهتر است.

با مصرف این مواد غذایی با استرس خداحافظی کنید

به گزارش هشت‌دی  افرادی که از مصرف غذاهای ناسالم مانند غذاهای سرخ شده و فراوری شده پرهیز می‌کنند، علائم ناراحتی روانی کمتری دارند. داده‌ها نشان می‌دهد که فقط از هر ۱۰ نفر در ایالات متحده یک نفر به میزان توصیه شده میوه و سبزیجات مصرف می‌کند.

 مقدار توصیه شده در ایالات متحده روزانه یک و نیم تا دو فنجان میوه و دو تا سه فنجان سبزیجات است. در مقابل، رژیم غذایی نامناسب با سلامت روانی ضعیف مرتبط است؛ گمان می‌رود قند و غلات فراوری‌شده یکی از مقصران اصلی آن باشند.

 دکتر جیم ای. بانتا، محقق ارشد این تحقیق گفت: این مورد و سایر مطالعات مانند آن می‌تواند پیامدهای بزرگی برای درمان‌های پزشکی رفتاری داشته باشد. شاید زمان آن فرارسیده باشد که نقش رژیم غذایی در سلامت روان را بررسی کنیم؛ زیرا ممکن است انتخاب رژیم غذایی سالم به‌سلامت روان کمک کند.
قبل از اینکه بتوانیم به‌طورقطعی پاسخ دهیم به تحقیقات بیشتری نیاز است؛ اما به نظر می‌رسد شواهد به این سمت اشاره دارند. این مطالعه شامل داده‌های بیش از ۲۴۰ هزار نفر در کالیفرنیا بود که طی ۱۰ سال جمع‌آوری شد. نتایج نشان داد که ۱۳ درصد از افراد پریشانی روانی متوسط و ۴درصد پریشانی شدید روانی را تجربه کردند.

 محققان به این نتیجه رسیدند که شواهد اضافی مبنی بر اینکه سیاست عمومی و عملکرد بالینی باید به طور صریح‌تری هدفشان بهبود کیفیت رژیم غذایی در میان کسانی باشد که با سلامت روان دست‌وپنجه نرم می‌کنند. مداخلات غذایی برای افراد مبتلا به بیماری روانی باید به‌ویژه جوانان، افراد با تحصیلات کمتر از ۱۲ سال و افراد چاق را هدف قرار دهد.
نتایج تحقیق قبلی نشان داد که هر چه مردم میوه و سبزیجات بیشتری بخورند، وضعیت ذهنی آنها بهتر است. مصرف تنها یک وعده اضافی میوه و سبزیجات در روز برای بهبود سلامت ذهنی کافی است و فقط یک وعده آن تأثیر مثبتی مانند هشت روز پیاده‌روی اضافی در ماه دارد.

منبع: اقتصاد انلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه