در یادواره شهدای انزلی مطرح شد

هشدار قالیباف به اتحادیه اروپا؛ با شیوه‌ای کاملاً متفاوت با شما برخورد خواهیم کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپاه پاسداران از منحصر به‌ فردترین سازمان‌های مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان است، در واکنش به مصوبه پیشنهادی پارلمان اروپا، گفت: در صورت این اقدام، قطعاً مجلس ایران مقابله به‌مثل خواهد کرد و به شیوه‌ای کاملاً متفاوت در منطقه برخورد خواهد کرد.

هشدار قالیباف به اتحادیه اروپا؛ با شیوه‌ای کاملاً متفاوت با شما برخورد خواهیم کرد

به گزارش هشت‌دی، محمد‌باقر قالیباف در یادواره ۴۳۷ شهید شهرستان بندر‌انزلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به نیاز جامعه کنونی به مجالس شهدا، اظهار کرد: یاد شهدا برای مسئولین و تمام اقشار جامعه مسئولیت آور است، باید دنباله روی مسیر شهدا باشیم و بدانید که این مسیر، همان مسیر موفقیت است.

وی به الگوبرداری از شهدا طبق خاطرات، زندگینامه، یادداشت‌ها و وصیت‌نامه آنان اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس، مردم ما یکپارچه در آن شرایط سخت بدون هیچ بهانه و خواسته ای، داوطلبانه به میدان آمدند و به نوعی یک سازماندهی مردمی از خانه تا پشت خاکریز‌ها اتفاق افتاد و مردم برای خودشان الگوسازی کردند و در این مسیر، باور‌ها و نفس گرم امام، جوانان و خانواده‌ها را متحول کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فراموش نکنیم برای رهایی از تمامی مشکلات و تحول اقتصادی، فرهنگی، سیاست داخلی و خارجی و علی‌الخصوص محیط زیست گیلان باید در صحنه باشیم با همان باور و فرهنگ شهدا که به ما درس ایثار و اخلاص دادند تا برای انجام هیچ کاری بهانه‌تراشی نکنیم.

قالیباف با اشاره به مسائل مهم و اساسی با استناد به وصیت‌نامه شهدا، بیان کرد: اطاعت از ولایت و حفظ عفاف و حجاب، رسیدگی به محرومین، گره‌گشایی از مردم، هزینه‌دادن پای انقلاب و استکبار ستیزی از شیوه و مسیر شهدا است.

وی به توصیه امام شهدا به مسئولین اشاره کرد و گفت: بدانید کسانی پای انقلاب تا آخر خط خواهند ماند که طعم فقر و محرومیت را چشیده باشند.

قالیباف تصریح کرد: راه شهدا یعنی هم می‌شود و هم می‌توانیم اگر بخواییم؛ پس باید در راه حفظ آرمان‌ها بکوشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس، تخصصی‌ترین دیدگاه توام با تعهد و مدیریت کارآفرین است لذا در این مسیر مکلف به تبیین هستیم که عدم موفقیت در حوزه اقتصادی به علت فاصله گرفتن از این فرهنگ و ارزش‌ها است.

قالیباف با بیان اینکه خانواده و تربیت را فراموش کردیم، اظهار کرد: تربیت نسل آینده بر عهده ماست و امروز، خانواده، معلم و مدرسه باید مسیر عبور فرهنگ شهدا در این جنگ ترکیبی باشند که اگر این فرهنگ نهادینه نشود، نمی‌توانیم بگوییم که از یاران و مدافعین شهدا هستیم.

وی بر مسئولیت سنگین مسئولان در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر امروز، پایدار و قوی هستیم بعد از خدا به علت ایستادگی و پایداری و تدبیر شهدا است که با ایمان از حداکثر توان خود به خوبی استفاده کردند.

فرهنگ شهدا باید نماد الگوی مدیریتی ما باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز فرهنگ شهدا باید نماد الگوی مدیریتی ما باشد، بدانید شکوفایی استعداد‌ها وابسته به شایسته‌ سالاری است.

قالیباف با بیان اینکه محیط آموزش و پرورش باید در راستای این فرهنگ والا باشد، گفت: تربیت بر آموزش مقدم است که اگر با ارزش‌ها و هنجارهای شهدا همراه شود مطمئن باشید به سمت خیل عموم جامعه پیش خواهیم رفت.

وی افزود: آنچه مسلم است امروز در این جنگ تنگاتنگ ترکیبی و جنگ رسانه‌ای و جنگ ناعادلانه اقتصادی می‌توانیم موفق باشیم و حماسه‌ای دیگر رقم بزنیم به شرط باور به این فرهنگ مقدس که همان الگوی تربیتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ما است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دشمن در راستای حذف این فرهنگ و تمدن سازی، تصریح کرد: در تمام دوران این فرهنگ نشان داده که اگر دشمنان و عیادی آنان در مقابل دین بایستند، ما نیز در مقابل آنان خواهیم ایستاد.

وی در ادامه به مصوبه پیشنهادی پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کانون فرهنگ جهاد و تحول و از بزرگ‌ترین سازمان‌های مبارزه با تروریسم است همان طور که شهید سلیمانی اوج آن را در شکست داعش نشان داد و طبق این مصوبه محاسبات پارلمان اروپا غلط از آب درخواهد آمد.

قالیباف ادامه داد: این تصمیم نشان دهنده این است که اتحادیه اروپا، خود یک سازمان بزرگ حمایت از تروریسم است چرا که سپاه موفق‌ترین نیروی مبارزه با تروریسم است.

سپاه پاسداران از منحصر به فرد ترین سازمان‌های مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپاه پاسداران از منحصر به فردترین سازمان‌های مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان است گفت: طبق اسناد و مدارک، همه گروه‌های تروریستی مستقیماً مورد حمایت غرب و اروپا هستند و اتحادیه اروپا با این اقدام مراقب باشد که حامی رسمی داعش نشود.

قالیباف با بیان اینکه با این روند، اتحادیه اروپا جزء دولت‌های حامی تروریست در افکار عمومی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: در صورت این اقدام، قطعاً مجلس ایران مقابله به‌مثل خواهد کرد و به شیوه‌ای کاملاً متفاوت در منطقه با شما برخورد خواهیم کرد و هزینه سنگینی را پرداخت خواهید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه