نماینده ولی فقیه در گیلان:

 آموزش و پرورش را میدان تاخت‌وتاز فعالیت‌های سیاسی نکنید

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه  آموزش و پرورش را میدان تاخت‌وتاز فعالیت‌های سیاسی نکنید، گفت: ایجاد رنگ و بوی سیاسی در آموزش‌ و پرورش به اصل و فلسفه وجودی آن لطمه وارد می‌کند.

 آموزش و پرورش را میدان تاخت‌وتاز فعالیت‌های سیاسی نکنید

به گزارش هشت‌دی آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر پنج‌شنبه در دیدار با وزیر  آموزش و پرورش با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب، مدرسه را زیربنای فرهنگ، تمدن و ساختار انسانی دانست و اظهار کرد: در جذب و پذیرش معلمان و مربیان باید نهایت دقت صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت تلاش برای فراهم کردن مقدمات تمدن اسلامی، گفت: تربیت دختران و پسران برای آینده موضوعی است که باید مورد توجه باشد و برای تمدن اسلامی به انسان‌هایی نیاز داریم که ذوب در اسلام باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه مدرسه مهد انسان‌سازی است، افزود: همه افراد در رده‌ها و مناصب مختلف از خیریه‌های مدرسه و  آموزش و پرورش هستند.

فلاحتی با بیان اینکه دستاوردهای آموزشی انقلاب اسلامی قابل‌تحسین است اما باید در این حوزه بیشتر تلاش شود با اشاره به ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف، افزود: با تقویت کارآمدها و پوشش ضعف‌ها باید جلوی ریزش‌ها را گرفت.

وی با تأکید بر تقویت زیرساخت‌ها و زیربناهای آموزشی، بیان کرد: از فرصت مسئولیت برای تقویت زیرساخت‌ها و زیربناهای آموزشی نهایت بهره را بگیرید.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مقدمات تمدن اسلامی فراهم شود، گفت: پایه و اساس فراهم‌سازی مقدمات تمدن اسلامی آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد:  آموزش و پرورش باتربیت نسلی آگاه، متدین و دین‌محور نقش اساسی در تحقق تمدن اسلامی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیاز جدی به انسان‌های متدین و اهل تقوا و عمل صالح دارد، گفت: در شرایطی که دشمن با ابزار رسانه‌ای دنبال زیرسوال بردن اصل اسلام است، انسان‌سازی در تراز انقلاب اسلامی بسیار اهمیت دارد و از ضروریات است.

آیت‌الله فلاحتی، تربیت انسان‌های دین‌دار و دین‌محور را از مهم‌ترین اولویت‌های  آموزش و پرورش و دیگر نهادهای اثرگذار برشمرد و بیان کرد: دین اسلام برای دوام و قوام نیازمند انسان‌های صالح و تراز انقلاب است.

وی با تأکید بر توجه ویژه به جامعه معلمان، افزود: به فرایند معیشتی، اقتصاد، اشتغال، اخلاقی و معرفتی معلمان باید توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه حرمت معلمان در فضای آموزشی و مدارس حفظ شود، گفت: جایگاه و منزلت معلمان نزد قرآن و انبیا الهی بسیار والا و ارزشمند است.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر توجه ویژه به جایگاه معلمان در سطوح مختلف، بیان کرد: حراست از جایگاه معلم بسیار مهم از دغدغه مالی آنان است.

تمدن‌سازی نوین اسلامی از کلاس درس معلمین می‌گذرد

وی با بیان اینکه تمدن‌سازی نوین اسلامی از کلاس درس معلمین می‌گذرد، به لزوم تربیت‌ معلمانی دین‌دار، انقلابی و باتقوا تأکید کرد و افزود: جامعه متدین و باتقوا در کلاس درس معلم اهل دین رشد کرده و پدید می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه معلمان در تربیت نسلی متدین بکوشند، گفت: نسل پرورش‌یافته باید خود را سرباز و تابع حکومت دینی بدانند؛ اما در این راستا کوتاهی‌هایی صورت‌گرفته است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه ولایت‌فقیه اصلی مهم در ترقی و تعالی جامعه اسلامی است، گفت: تبیین و نهادینه‌کردن جایگاه و عظمت ولایت‌فقیه در جامعه اسلامی باید موردتوجه معلمان و آموزش‌ و پرورش باشد.

وی با بیان اینکه  آموزش و پرورش را میدان تاخت‌وتاز فعالیت‌های سیاسی نکنید، تصریح کرد: ایجاد رنگ و بوی سیاسی در آموزش‌ و پرورش به اصل و فلسفه وجودی آن لطمه وارد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به فضای لطیف علم و دانش و معرفت عطرآگین شود، گفت: تاخت‌وتاز رجال سیاسی در آموزش و پرورش زیربنای توسعه و پیشرفت را در کشور متزلزل می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه