رئیس مجمع نمایندگان گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

قرارنگرفتن برنج در سبد کالای اساسی کشاورزان را دلسرد می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان گیلان به اقدام جهاد کشاورزی در خصوص قرارنگرفتن برنج در سبد کالای اساسی مردم و حذف یارانه آن اشاره کرد و گفت: این نوع اقدامات سبب ایجاد دلسردی در میان کشاورزان و تولیدکنندگان خواهد شد.

قرارنگرفتن برنج در سبد کالای اساسی کشاورزان را دلسرد می‌کند

محمدرضا احمدی سنگری در گفتگو با خبرنگار هشت‌دی در رابطه ‌با عدم قرارگرفتن برنج در سبد کالاهای اساسی اظهار کرد: در خصوص اینکه چرا برنج به‌عنوان یک محصول استراتژیکی که در کشور به‌صورت دو وعده یا گاهی در شمال کشور به‌صورت سه وعده نیز مصرف می‌شود چطور در سبد کالای اساسی مردم جایی ندارد به وزیر کشاورزی تذکر داده شد.

وی با اشاره به کشاورزی تک‌محصولی در استان‌های شمالی کشور، گفت: برنج از جمله محصولاتی است که با مشقت زیاد کشاورزان به دست می‌آید که نه‌تنها نباید تضعیف شود؛ بلکه باید اهتمام بیشتری بر تقویت آن داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به مسئله خرید تضمینی برنج در راستای حمایت از کشاورزان، تصریح کرد: برای ایجاد رغبت در کشاورزان با توجه‌ به وضعیت اقتصادی کشور باید خرید تضمینی صورت بگیرد.

در صورت حمایت دولت شرایط کشاورزان بهبود پیدا می‌کند

احمدی ادامه داد: چه‌بسا کشاورزانی هستند که بنا بر دلایلی برنجشان را نفروختند و در انبارها نگهداری کردند؛ اما در حال حاضر نیز به علت قیمت پایین برنج، نمی‌توانند محصولاتشان را بفروشند؛ لذا در صورت حمایت دولت با قیمت‌گذاری و ایجاد تعادل در بازار، این شرایط نسبتاً بهبود پیدا می‌کرد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به اقدام جهاد کشاورزی در خصوص قرارنگرفتن برنج در سبد کالای اساسی مردم و حذف یارانه آن اشاره کرد و گفت: این نوع اقدامات سبب ایجاد دلسردی در میان کشاورزان و تولیدکنندگان خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از این محصول مهم و استراتژیک بیان کرد: در این راستا نه‌تنها معتقد به حمایت و خرید تضمینی این محصول مهم و اساسی هستیم؛ بلکه نسبت به کاهش قیمت کودهای شیمیایی نیز تذکراتی داده شد که باید بر آن اهتمام ویژه شود.

انتقاد از افزایش چند برابری کودهای شیمیایی و آب‌بهای کشاورزان

احمدی  تصریح کرد: در راستای این اقدام جهاد کشاورزی، شاهد افزایش چند برابری کودهای شیمیایی و افزایش آب‌بهای کشاورزان هستیم که مسئله‌ای نگران‌کننده است که سبب دلسرد شدن کشاورزان خواهد شد.

وی به مزایای قرارگیری برنج در سبد کالای اساسی مردم از سوی دولت اشاره کرد و گفت: این مسئله سبب درنظرگرفتن یارانه و تسهیلات حمایتی کم‌بهره در راستای جبران هزینه‌های کشاورزان خواهد شد تا کشاورزان برای خرید تجهیزات مشکلی نداشته باشند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید نسبت به خرید تضمینی برنج و حفظ تعادل بازار اهتمام ویژه شود که در این راستا، دولت و وزیر می‌توانند مؤثر باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه