امام‌جمعه رشت:

جامعه اسلامی بخشی از اقتدار خود را مدیون بانوان فرهیخته است

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه جامعه اسلامی بخشی از اقتدار خود را مدیون بانوان فرهیخته، پاکدامن و محجبه می‌داند، گفت: طبق بیانات اخیر رهبر انقلاب، در حوادث اخیر نقشه دشمن جامع بود، اما اشتباه محاسباتی داشت، زیرا فکر می‌کردند مردم با آنان همراه خواهند شد.

جامعه اسلامی بخشی از اقتدار خود را مدیون بانوان فرهیخته است

به گزارش هشت‌دی آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی (ره) ضمن گرامیداشت سالروز ولادت بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) برای همه انسان‌ها الگو، اسوه و محدثه است و از خصائصی برخوردار است که سایر انسان‌ها نمی‌توانند به آنها دست یابند.

وی با بیان اینکه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) سرشار از بندگی خدا بود و آن حضرت خود را وقف راه ولایت می‌کرد، افزود: ایشان نمونه کاملی از زن مسلمان است و حجاب کامل اسلامی را رعایت می‌کرد و در سبک زندگی برای بشریت الگوست و هم زنان و هم مردان جامعه می‌توانند در مسیر حضرت زهرا (س) گام بردارند.

امام‌جمعه رشت، آبادی دنیا و آخرت را در گرو توسل به اهل‌بیت (ع) دانست و بیان کرد: حضرت زهرا در نظام خلقت برتر است؛ تا جایی که سایر انسان‌ها نمی‌توانند به حقیقت وجودی ایشان پی ببرند و تنها پیامبر (ص) و حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) به این حقیقت رسیدند.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر دشمن، اسلام و قرآن و پیامبر و ولایت و حجاب را مورد هدف قرارداد، اظهار کرد: دشمن فهمیده است اسلام می‌تواند رمزگشای بسیاری از حوادث و بحران‌های زندگی بشر باشد.

آیت الله فلاحتی حوادث اخیر را توطئه‌ای دانست که توسط نظام سلطه و صهیونیسم طراحی شده بود و گفت: بخش عظیمی از زنان و دختران جامعه ما اهل تقوا و عفاف و حجاب هستند و در یوم‌الله‌ها شاهد حضور بااقتدار و عفیفانه آنان در صحنه هستیم.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی بخشی از اقتدار خود را مدیون بانوان فرهیخته و پاکدامن و محجبه می‌داند، متذکر شد: طبق بیانات اخیر رهبر انقلاب، در حوادث اخیر نقشه دشمن جامع بود، اما اشتباه محاسباتی داشت، زیرا فکر می‌کردند مردم با آنان همراه خواهند شد.

امام‌جمعه رشت تصریح کرد: ملت بصیر و آگاه ایران خیلی زود صف خود را از دشمن جدا کردند و وظیفه مسئولان است که قدردان این ملت باشند و برای جلب رضایت آنان بکوشند و امیدآفرینی داشته باشند؛ متأسفانه بی‌تفاوتی‌ها و کم‌کاری‌های برخی از مسئولان مردم را آزاد می‌دهد که باید برطرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با گله‌مندی از سکوت برخی از شخصیت‌ها و جریان‌ها در حوادث اخیر برای دفاع از نظام اسلامی، تأکید کرد: دشمن در حوادث اخیر، ابزارهای مختلف را برای نابودی جمهوری اسلامی به کار گرفت و از داخل و خارج نیز عده‌ای با دشمنان همراه شدند، اما روسیاهی برای آنان خواهد ماند.

وی با اشاره به تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره امیدآفرینی در جامعه، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تأکید داشتند که در کنار خدمت به مردم، همچنان نباید از توطئه‌های دشمن غفلت کنیم و همواره باید در میدان تبیین باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه