مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان مطرح کرد:

رفع موانع و مشکلات در مسیر بهره برداری کتابخانه عمومی شهر رشت

 مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: رفع موانع و مشکلات در مسیر بهره برداری کامل و تجهیز بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور در شهر رشت را از برنامه های مهم نهاد در سال جاری است.

رفع موانع و مشکلات در مسیر بهره برداری کتابخانه عمومی شهر رشت

به گزارش ۸دی،معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان پیش از ظهر امروز دوشنبه (۱۳دی) در دیدار با یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان که با همراهی ایرج عاشوری، مدیرکل اداری و مالی استانداری گیلان صورت پذیرفت در نشستی با حضور معاون امور کتابخانه ها و همکاری های کتابخانه ها در خصوص وضعیت کتابخانه های عمومی استان، روند پیشرفت کتابخانه مرکزی رشت و اعتبارات و منابع مالی مورد نیاز این مجموعه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دیدار با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در اسفندماه ۱۳۸۲ و با هدف رونق بخشیدن به حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور شکل گرفت به ارائه گزارشی از کارکردهای مختلف و متنوع کتابخانه های عمومی استان گیلان در سال های اخیر پرداخت.

 وی با بیان اینکه امروز کتابخانه های عمومی به فضای مطلوب و موثری برای نقش آفرینی همه متولیان فرهنگی برای جلب حضور اقشار مختلف مردم تبدیل شده اند از نیاز این مجموعه به حمایت های مادی و معنوی از سوی مسئولین استان اشاره کرد و اظهار کرد: یکی از مهمترین خواسته های دست اندرکاران این مجموعه ایجاد سازوکاری برای کسب درامدهای پایدار و اعتبارات کافی برای بهبود سرانه فضای مطالعاتی می باشد.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین با اذعان به اقدامات صورت گرفته از سوی نهاد کتابخانه های عمومی برای ایجاد کتابخانه های مرکزی در استان های مختلف کشور، تصریح کرد: رفع موانع و مشکلات در مسیر بهره برداری کامل و تجهیز بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور در شهر رشت را از برنامه های مهم نهاد در سال جاری است.

تقوی همچنین در این نشست یکی از مهمترین خواسته جامعه فرهنگی، کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی گیلان از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان را تزریق اعتبارات کافی برای تکمیل این پروژه ماندگار و مهم برای استفاده دوستداران کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

مرتضی رضایی‌صوفی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان پس از این دیدار با حضور در دفاتر کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان در جریان فعالیت ایشان قرار گرفت.

وی همچنین با همراهی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و مدیرکل اداری و مالی استانداری گیلان با حضور در جمع مسئول کتابخانه مرکزی رشت و کتابداران منتخب برای آماده سازی کتاب های کتابخانه مرکزی رشت از روند ثبت و آماده سازی این منابع بازدید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه