به‌منظور توسعه همکاری‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی؛

تفاهم‌نامه بین کتابخانه‌های عمومی گیلان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امضا شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان پرداختن به موضوع ایثار و شهادت و ترویج این فرهنگ در جامعه را ضامن بقا و ادامه حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: با اشاره به فعالیت‌های مختلف مجموعه کتابخانه‌ها در این حوزه، فضاهای مستقل در کتابخانه‌ها به آثار مربوط به دفاع مقدس اختصاص یافته است.

تفاهم‌نامه بین کتابخانه‌های عمومی گیلان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امضا شد

به گزارش هشت‌دی مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با حضور یاسر تقوی و  پاسدار حسن حبیبی مدیران ۲ مجموعه در سالن اجتماعات زنده‌یاد دکتر رحمدل مرکز پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد.

یاسر تقوی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک که با حضور سکینه قاسم‌پور، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، رؤسا و مسئولین کتابخانه‌های عمومی سراسر استان گیلان برگزار شد با اشاره به برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای ایجاد کتابخانه‌های مرکزی پویا در استان‌های مختلف کشور، اظهار کرد: بزرگ‌ترین کتابخانه مرکزی شمال کشور در استان گیلان فرصت بسیار مغتنم و خوبی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و ترویجی در ابعاد مختلف است که بخش‌های متنوع جنبی با منابع ویژه نظیر بخش ویژه دفاع مقدس، گیلان شناسی و اتاق علم در این مرکز بزرگ ایجاد شده است.

وی پرداختن به موضوع ایثار و شهادت و ترویج این فرهنگ در جامعه را ضامن بقا و ادامه حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و افزود: با اشاره به فعالیت‌های مختلف مجموعه کتابخانه‌ها در این حوزه فضاهای مستقل در کتابخانه‌ها به آثار مربوط به دفاع مقدس اختصاص یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای بندهای مختلف این تفاهمنامه همکاری بسیار با اهمیت است.

تقوی ضمن قدردانی از مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پرداختن به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در غالب رونمایی از ۴۴ عنوان کتاب دفاع مقدس در بهمن‌ماه سال جاری، بر هر نوع همکاری در این راستا با دستگاه‌های مختلف اجرایی، نهادها، گروه‌های مردم‌نهاد و … تأکید کرد.

پاسدار حسن حبیبی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و سلامت، یکی از تأثیرگذارترین موضوعات فرهنگی در جامعه را عنصر کتاب دانست و اظهار کرد: ریشه انقلاب ما فرهنگی بوده و شرایط فرهنگی جامعه در دوران طاغوت مردم را به خیابان‌ها کشاند، این موضوع قابل‌ملاحظه و نیازمند بحث و گفتگوهای فراوان است.

وی به برنامه‌ریزی دشمنان نظام برای ایجاد احساس یاس و ناامیدی در کشور به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: بحث جهاد تبیین توسط یکایک دلسوزان نظام دارای اهمیت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان آگاهی‌بخشی به جامعه با عنصر کتاب و کتاب‌خوانی را یکی از برنامه‌های مهم بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی با محوریت فعالیت‌های فرهنگی پیروز شد و باید در این راستا برنامه‌ریزی‌های کلانی صورت پذیرد.

حبیبی در پایان ایجاد بخش پژوهشی در مرکز تحت مدیریت خود خبر داد و بیان کرد: استفاده از عنصر هنر برای توسعه فرهنگی از برنامه‌های این مجموعه برای توسعه فرهنگی جامعه می‌باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان همچنین از انتشار بیش از ۷۰۰۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس در کشور خبر داد و گفت: نویسندگان استان گیلان نیز در این حوزه سهم بسزایی داشتند که قابل‌تقدیر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه