مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

منابع آلاینده زرجوب و گوهررود به طور کامل شناسایی شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از شناسایی تمام منابع آلاینده زرجوب و گوهررود برای کاهش ورود آلودگی ها به تالاب انزلی خبر داد و گفت: چندین منبع آلودگی در حوزه تالاب انزلی وجود دارد که فاضلاب شهر صنعتی رشت یکی از این منابع است.

منابع آلاینده زرجوب و گوهررود به طور کامل شناسایی شده است

به گزارش ۸دی،حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اختصاص اعتبارات ملی برای جمع آوری فاضلاب های رشت، صومعه سرا و انزلی اظهار کرد: خوشبختانه برای تسریع در انجام این کار و حذف بروکراسی های اداری اقداماتی از جمله قرارگاه جهادی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه آلودگی های رودخانه های گوهررود و زرجوب به تالاب انزلی می ریزد، افزود: منابع آلاینده زرجوب و گوهررود به طور کامل شناسایی شده است.

عشوری ادامه داد: چندین منبع آلودگی در حوزه تالاب انزلی وجود دارد که فاضلاب شهر صنعتی رشت یکی از این منابع است.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در پیش است و امیدواریم با پشتیبانی صندوق ملی محیط زیست، مشکلات حل شود و انجام این امر در مراحل پایانی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به نقش جوامع محلی در احیای تالاب انزلی، تصریح کرد: اعتقاد داریم با آموزش و مشارکت ها حال این اکوسیستم آبی خوب می شود و این اتفاق زمانی در تالاب انزلی رخ خواهد داد که بومیان و ذینفعان آن مشارکت داشته باشند.

عشوری با بیان اینکه برای اعتبارات ملی در حوه تالاب انزلی بیش از ۱۴ میلیارد تومان پیشنهاد داده شده است، گفت: با پیش رفتن به سمت بهره برداری خردمندانه خواهیم توانست گامهای موثری در جهت احیای تالاب انزلی برداریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه