مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

جوجه‌آوری پرندگان‌آبزی در پهنه آبی غرب تالاب انزلی

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از جوجه‌آوری پرندگان‌آبزی در پهنه آبی غرب تالاب انزلی خبر داد و گفت: سرشماری جمعیت پرندگان‌آبزی جوجه‌آور در تالاب انزلی از اواخر اردیبهشت سال جاری آغاز می‌شود.

جوجه‌آوری پرندگان‌آبزی در پهنه آبی غرب تالاب انزلی

به گزارش هشت‌دی حمزه عشوری با بیان اینکه  پرندگان آبزی همچون کشیم بزرگ، پرستوی دریایی تیره و کاکایی سرسیاه در پهنه آبی غرب تالاب انزلی در حال جوجه‌آوری هستند اظهار کرد: این پرندگان با گردآوری گیاهان آبزی در حال آشیانه‌سازی و تخم‌گذاری در  تالاب بین‌المللی انزلی هستند.

وی ادامه داد: برآورد‌های اولیه حاکی از افزایش چشمگیر تعداد آشیانه‌های پرنده آبزی کشیم بزرگ است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان  از آغاز سرشماری جمعیت پرندگان‎‌‌آبزی جوجه‌آور در تالاب انزلی در اواخر اردیبهشت سال جاری خبر داد و تصریح کرد: دهه آخر اردیبهشت ماه اوج دوره جوجه‌آوری این پرندگان آبزی در تالاب انزلی است.

وی از صیادان، قایقرانان و گردشگران تالاب انزلی خواست از نزدیک شدن به آشیانه این پرندگان خودداری کنند، چون شدت امواج آب متأثر از حرکت قایق‌های موتوری می‌تواند آشیانه این پرندگان را تخریب کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان همچنین گفت: حضور افراد با قایق‌های موتوری در نزدیکی محل آشیانه پرندگان آبزی می‌تواند موجب ترک آشیانه آن‌ها برای مدتی شود، در نتیجه فرصتی برای پرندگانی همچون کلاغ، زاغی و سنقر تالابی فراهم می‌شود تا تخم یا جوجه‌های آن‌ها را از آشیانه بربایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه