صادرات بیش از ۲۷ هزار تن کیوی از گمرک آستارا

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲۷ هزار و ۵۲۱ تن کیوی به ارزش تقریبی ۲۵ میلیون دلار از گمرک آستارا صادر شده است. 

صادرات بیش از ۲۷ هزار تن کیوی از گمرک آستارا

به گزارش ۸دی،منوچهر پارسافر مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲۷ هزار و ۵۲۱ تن کیوی به ارزش تقریبی ۲۵ میلیون دلار از گمرک آستارا صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه همه‌ی کیوی تولید شده در گیلان ارزش صادرات به کشور‌های همسایه را دارد، افزود: این مقدار کیوی به کشور‌های آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان و اوکراین صادر شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پایان برداشت کیوی در گیلان، گفت: باغداران گیلانی امسال ۲۰۰ هزار تن کیوی از ۷ هزار هکتار باغ خود برداشت کردند.

پارسافر با اشاره به اینکه باغداران گیلانی برای صادرات محصول خود حتما باید در سامانه سبک و سماک ثبت نام کنند،تصریح کرد: برای شناسنامه دار کردن و بررسی سلامت باغ‌ها و دریافت مجوز‌های لازم برای صادرات محصول، ثبت نام در این سامانه الزامی است.

استان گیلان با داشتن مرز‌های زمینی، دریایی، ریلی و هوایی با خارج از کشور از موقعیت ممتازی برای تجارت خارجی برخوردار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه