نماینده دولت جمهوری داغستان:

اقدامات ایران برای افزایش مبادلات تجاری با جمهوری داغستان قابل تقدیر است

نماینده دولت جمهوری داغستان، گفت: اقدامات ایران در مرز آستارا برای افزایش مبادلات تجاری با جمهوری داغستان قابل تقدیر است و مشکلات موجود با تعاملات طرفین رفع می‌شود.

اقدامات ایران برای افزایش مبادلات تجاری با جمهوری داغستان قابل تقدیر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» آندری یوریوویچ تانایف امروز در سفر به آستارا در نشست با مسئولان این شهرستان با اشاره به اقدامات ایران در مرز آستارا برای افزایش مبادلات تجاری گفت: ما به عنوان ۲ کشور دوست و همسایه می‌توانیم علاوه بر تبادلات تجاری، تبادلات فرهنگی و ورزشی خوبی هم داشته باشیم.

نماینده دولت جمهوری داغستان با اشاره به راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی الکترونیک برای کامیون‌های خارجی گفت: حجم تجارت بین ایران و داغستان به نسبت پارسال ۳ برابر شده است؛ ولی توقف در ایران گاهی اوقات زیاد است که سبب بروز مشکلاتی برای رانندگان می‌شود.

محمدرضا شهاب‌زاده فرماندار آستارا نیز در حاشیه این نشست گفت: در حال حاضر کشور آذربایجان روزانه اجازه ورود ۲۲۰ کامیون را می‌دهد و اگر این محدودیت ترددی از سمت کشور آذربایجان برداشته شده و یا حداقل روزانه به ۴۰۰ تا ۴۵۰ دستگاه کامیون برسد توقف‌ها به ۲ روز کاهش خواهد یافت.

اعلام آمادگی برای توسعه مناسبات اقتصادی؛ رسیدگی به مشکلات حوزه حمل‌ونقل در مرز آستارا، ساماندهی سیستم نوبت‌دهی، توسعه زیرساخت‌های بندری و مسائل مربوط به حمل‌ونقل دریایی، زمینی و ریلی استان، رفع محدودیت‌ها و مشکلات گمرکی از جمله مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: صداوسیما

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه