استاد دانشگاه گیلان در گفتگو با ۸دی:

قوه قضاییه با مشوقّان قانون شکنی هم تراز براندازان برخورد کند/ سلبریتی ها افراد جانی و اغتشاشگر را خودی می دانند و مردم را غیر خودی؟!

“عمران علیزاده” استاد دانشگاه گیلان با بیان اینکه سلبریتی ها حتی از جنازه “محسن شکاری” هم نمی گذرند تا پلی بسازند برای مطرح کردن هرچه بیشتر خودشان، آن هایی که تا دیروز نسبت به قانون شکنی سکوت اختیار کرده بودند و به نحوی حامی و تشویق این امر بودند در مقابله با قوه قضاییه نیز به مسئله قانون شکنی دامن می زنند که در این راستا لازم است این نهاد، هم تراز مقابله با قانون شکنان با این افراد نیز برخورد لازم را انجام دهد.

قوه قضاییه با مشوقّان قانون شکنی هم تراز براندازان برخورد کند/ سلبریتی ها افراد جانی و اغتشاشگر را خودی می دانند و مردم را غیر خودی؟!

“عمران علیزاده” استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار هشت دی در رابطه با واکنش های ضد امنیتی سلبریتی ها که با هشتگ “اعدام نکنید” در فضای مجازی راه افتاده با اشاره به مسئله تبیین و روشنگری برای مردم اظهار کرد: هر جامعه ای برای توسعه نیاز به نظم دارد و بدون نظم هیچ جامعه ای توسعه نمی یابد که این مسئله ارتباط مستقیمی با اجرای قوانین همان جامعه دارد که با استناد به اصلی در حقوق، قوانین یک جامعه باید ضمانت اجرا داشته باشد.

وی با اشاره به اقدام “محسن شکاری” در برهم زدن امنیت عمومی در میدان ستارخان تهران تصریح کرد: با استناد به تبصره موجود، هیچ فردی در هیچ کشوری از اعدام کسی خوشحال نمی شود اما با توجه به قوانین کشور، در مقابله با اعمالی که به محاربه منتهی می شود حکم اعدام در نظر گرفته شده است، چون محسن شکاری در برهم زدن امنیت عمومی با قصد مقابله با نظام و عامدانه و عاقلانه اقدام به این کار کرده است بنابراین این حکم قاضی به جا و درست است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: افرادی که در حال دامن زدن به هشتگ “اعدام نکنید” و ایجاد حساسیت هستند و می خواهند با این فشار و وارد کردن برخی چهره های سرشناس خارجی یا سلبریتی های داخلی جلوی این کار را بگیرند تا اینطور نشان دهند که برهم زدن نظم و امنیت عمومی هیچ گونه هزینه ای ندارد که در این راستا آشوبگران قطعا به این کار ادامه خواهند داد و برای کشور هزینه های سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

سلبریتی ها چرا افراد جانی و اغتشاشگر را خودی می دانند و مردم را غیر خودی؟!

علیزاده به واکنش سلبریتی ها در حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: افرادی که در این دو ماه ناجوانمردانه به شهادت رسیدند و فردی که توسط چاقو در میدان ستارخان مضروب شد به قصد کشت به او حمله شده بود در حالی که اگر همت کادر پزشکی نبود قطعا این فرد نیز جانش را از دست می داد اما مگر سلبریتی ها، ادعای برابری در انسانیت فارغ از قومیت و مذهب و جنسیت را ندارند پس چطور در این شرایط افراد جانی و اغتشاشگر را خودی می دانند و مردم را غیر خودی؟!

قوه قضاییه با مشوقّان قانون شکنی هم تراز براندازان برخورد کند

وی با بیان اینکه این افراد نظام را متهم به دوقطبی خودی و غیر خودی می کنند این در حالی است که خودشان نیز به دنبال این مسئله هستند، گفت: این افراد حتی از جنازه “محسن شکاری” هم نمی گذرند تا پلی بسازند برای مطرح کردن هرچه بیشتر خودشان، سلبریتی هایی که تا دیروز نسبت به قانون شکنی سکوت اختیار کرده بودند و به نحوی حامی و تشویق این امر بودند در مقابله با قوه قضاییه نیز به مسئله قانون شکنی دامن می زنند که در این راستا لازم است این نهاد، هم تراز مقابله با قانون شکنان، با این افراد نیز برخورد لازم صورت بگیرد.

این استاد دانشگاه گیلان با اشاره به تناقضات موجود در رفتار محراب قاسم خانی در برخورد با سارقین کیف فرزندش و حمایت از اغتشاشگران در کشور، بیان کرد: به نظر می رسد امثال این افراد کشور و ملت را خودی ندانسته و فرزندش را از خودش می داند، منافع و امنیت کشور را بی ارزش و کیف فرزندش را در حد منافع و اموالش می پندارد و با این اقدامات بیشتر تشویق به قانون گریزی می کنند که در جامعه ما جرم محسوب می شود.

هدف اصلی این افراد مقابله با نظام است

علیزاده با طرح سوال از سلبریتی هایی همچون قاسم خانی و علیدوستی گفت: باید از امثال ابن دو پرسید که آیا بهتر بود پلیس ایران مانند پلیس آمریکا در برخورد با کسی که به وسیله سلاح سرد اقدام به بستن خیابان و تهدید مردم می کند با یک تیر آن فرد را خلاص کند؟ البته روشن است اگر پلیس همان روز اقدام به کشتن این فرد در صحنه می کرد باز هم این افراد به دنبال سیاه نمایی در مقابل با نظام بودند، در واقع هدف اصلی این افراد مقابله با نظام است که باید هم تراز براندازان با این افراد نیز در کشور برخورد لازم صورت بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه