محکومیت صاحبان ۱۵ واحد صنعتی آلاینده محیط زیست در رشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت گفت: ۱۵ واحد صنعتی آلاینده در این شهرستان بدلیل تخلیه فاضلاب صنعتی آلوده به تالاب بین المللی بندرانزلی با جریمه زیست محیطی مواجه شدند.

محکومیت صاحبان ۱۵ واحد صنعتی آلاینده محیط زیست در رشت

به گزارش ۸دی،محمدتقی تقی زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با بیان اینکه میزان آلایندگی همه واحدهای صنعتی رشت رصد می شود، اظهار کرد: این تعداد واحد آلاینده صنعتی براساس قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب های کشور به دلیل ورود فاضلاب صنعتی آلوده و فاقد استانداردهای زیست محیطی به تالاب بین المللی بندر انزلی جریمه شدند.

وی افزود: براساس ماده۴ قانون حفاظت و احیاء تالاب های کشور، اشخاص حقیقی و حقوقی متخلف از احکام این قانون و مقررات مصوب، پس از اقامه دعوا توسط اداره محیط زیست شهرستان مبنی بر آلایندگی و تخلیه فاضلاب صنعتی بدون تصفیه به رودخانه ها و نهایتا تالاب انزلی، علاوه بر توقف فعالیت و جبران خسارات وارده، حسب تشـخیص مرجع قضایی به پرداخت جریمه به میزان سه تا پنج برابر خسارات وارده محکوم شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت تصریح کرد: واحدهای آلاینده یادشده در صورت تکرار، علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جریمه به میزان ۶ تا ۸ برابر خسارات وارده محکوم می شوند.

تقی زاده افزود: براساس تبصره ۱ قانون مذکور درآمدهای ناشی از اجرای وصول جریمه ها و خسارات موضوع این قانون طی ردیف درآمدی جداگانه که در قانون بودجه هر سال مشخص می شود، به حساب خزانه داری کل کشور واریز و معادل صددرصد آن با پیش بینی در قوانین بودجه سنواتی به منظور جبران خسارت وارده و حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب ها در اختیار صندوق ملی محیط زیست قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون ۴ شرکت آلاینده جرائم خود را به حساب خزانه دولت واریز نموده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه