رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت:

۱۷ واحد صنعتی آلاینده محیط‌زیست در رشت جریمه شدند

رئیس اداره محیط زیست رشت گفت: ۱۷ واحد صنعتی آلاینده در این شهرستان به علت تخلیه فاضلاب صنعتی آلوده به تالاب انزلی جریمه شدند.

۱۷ واحد صنعتی آلاینده محیط‌زیست در رشت جریمه شدند

به گزارش هشت‌دی، محمدتقی تقی‌زاده در تشریح جزئات این خبر اظهار کرد: ۱۷ واحد صنعتی آلاینده بر اساس قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور و به علت ورود فاضلاب صنعتی آلوده و فاقد استاندارد‌های زیست محیطی به تالاب بین المللی بندر انزلی با جریمه مواجه شدند.

وی با بیان اینکه پس از اقامه دعوا توسط اداره محیط زیست شهرستان رشت مبنی بر آلایندگی و تخلیه فاضلاب صنعتی بدون تصفیه به رودخانه‌ها و نهایتا تالاب انزلی، علاوه بر توقف فعالیت و جبران خسارات وارده افزود: این واحدها به حسب تشـخیص مرجع قضایی به پرداخت جریمه به میزان ۳ تا ۵ برابر خسارات وارده محکوم شدند.

رئیس اداره محیط زیست رشت تصریح کرد: این محکومیت بر اساس ماده ۴ قانون حفاظت و احیای تالاب‌های کشور، اشخاص حقیقی و حقوقی متخلف از احکام این قانون و مقررات مصوب بوده است.

تقی‌زاده با بیان اینکه این واحد‌های آلاینده در صورت تکرار، علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جریمه به میزان ۶ تا ۸ برابر خسارات وارده محکوم می‌شوند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳ شرکت آلاینده جرائم خود را به حساب خزانه دولت واریز کرده‌اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه