امام جمعه رشت:

دیگر حرفی از گزینه های روی میز نزنید/ ارتقای قدرت دفاعی برای حراست از کیان کشور 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی براساس منطق و عقلانیت پای برجام ایستاده، اما دشمنان هرگز پایبند به منطق و عقلانیت نیستند، گفت: امروز نیز مکانیزم ماشه و گزینه های روی میز را مطرح می کنند، اما اعلام می کنیم که دیگر حرفی از گزینه های روی میز نزنید، زیرا جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان ایستاده و به دنبال نجات ملت ها و تحقق ارزش های متعالی است.

دیگر حرفی از گزینه های روی میز نزنید/ ارتقای قدرت دفاعی برای حراست از کیان کشور 

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره سالگرد شهادت حسن طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران، اظهار کرد: شهید طهرانی مقدم یکی از فرهیختگان و دانشمندان جوان ایرانی است که به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفت و امروز اگر قدرت موشکی داریم، در سایه تلاش جوانانی همچون طهرانی مقدم است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر ماهواره بر قائم ۱۰۰ را آزمایش کرد، افزود: این ماهواره بر برد ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری دارد و با سوخت جامد کار می کند؛ این در حالی است که فناوری آن فقط در اختیار آمریکاست که برد ۱۱ هزار کیلومتری دارد.

امام جمعه رشت، با اشاره به دروغ گویی های دولت های خبیث از جمله آمریکا و انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی درباره ایران، تصریح کرد: امروز همه ملت ها و ملت ها فهمیده اند که جمهوری اسلامی ایران درصدد ایجاد تنش در منطقه و دنیا نیست و علیرغم اقدامات ایذایی دولت های پیرامونی، آماده تعامل سازنده هستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان ارتقای قدرت دفاعی را برای حراست از کیان کشور و نظام در برابر دولت های ظالم دانست و عنوان کرد: این برجامی که شروع شده سرانجام ندارد، زیرا دولت های طرف مقابل نمی خواهند که با جمهوری اسلامی توافق کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی براساس منطق و عقلانیت پای برجام ایستاده، اما دشمنان هرگز پایبند به منطق و عقلانیت نیستند، گفت: امروز نیز مکانیزم ماشه و گزینه های روی میز را مطرح می کنند، اما اعلام می کنیم که دیگر حرفی از گزینه های روی میز نزنید، زیرا جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان ایستاده و به دنبال نجات ملت ها و تحقق ارزش های متعالی است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به عملکرد ایران در منطقه و دنیا با هدف ایجاد موازنه قدرت و قوا، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) به ما آموخت که باید در برابر قدرت های باطل بایستیم؛ البته ویرانگری در میا انسان ها درست نیست، بلکه در برابر دنیای افرادی می ایستیم که در برابر زندگی و دین ما ایستاده اند.

وی در ادامه به سفر پاپ فرانسیس به بحرین اشاره کرد و متذکر شد: ۷۰ درصد جمعیت بحرین شیعه، ۲۰ درصد اهل سنت و مابقی از سایر ادیان همچون مسیحیت و یهود و هندو و… هستند، اما از جنایت های مشهود دولت بحرین تخریب مساجد و حسینیه های شیعیان است، در حالی که مسیحیان و یهودیان و حتی هندوها اجازه ساخت معبد و کلیسا را دارند؛ همچنین در کتب درسی آنان به عقاید شیعه تعرض می شود و زندان های آنها مملو از جوانان و علما و روحانیون شیعه است.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه برادران اهل سنت در ایران اسلامی مسجد و اذان و امام جماعت خود را دارند، گفت: به اربابان و صاحبان ادیان در دنیا توصیه می کنیم به دنیای پیرامونی خود بیاندیشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به تعبیر امام راحل مبنی بر اینکه ملت ایران از مردم حجاز در زمان پیامبر و مردم عراق در زمان امام علی بهتر هستند، اضافه کرد: قدردان بصیرت و ایمان و ایستادگی ملت ایران هستیم؛ در یوم الله ۱۳ آبان امسال نیز شاهد حضور عظیم، آگاهانه و شجاعانه ملت بودیم که دل اهالی مقاومت را شاد کرد و بینی استکبار را به خاک مالید و موجب عقب نشینی دشمنان شد.

وی حوادث اخیر را به مثابه جنگ ترکیبی دانست و افزود: در جنگ احزاب نیز تمام مشرکان و کافران و منافقین و بت پرستان به جنگ با پیامبر برخواستند، اما سرانجام ابهت اسلام به دنیا عرضه شد و دشمنان شکست خوردند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به فعالیت شبانه روزی پنج رسانه معاند علیه جمهوری اسلامی طی حدود دو ماه گذشته، عنوان کرد: این روزها ۳۸ هزار دروع رسانه ای از بی بی فارسی و اینترنشنال و منوتو و صدای آمریکا و رادیو فردا منتشر شده که مردم را بمباران خبری کردند و از زمین و آسمان دروغ های بزرگ را بر سر ملت باریدند، اما این ملت آگاه شایسته ستایش هستند.

وی از مسئولان خواستار خدمتگزار مادی و معنوی مردم باشند و آنان را تکریم کنند و یادآور شد: عملکرد بد مسئولان در تکریم مردم پاسخگویی در قیامت را به دنبال دارد.

امام جمعه رشت، با اشاره به صدور بیانیه های ناروا درباره حوادث اخیر از سوی برخی افراد که هیچ نسبتی با انقلاب و جنگ و امام و شهدا ندارند، تاکید کرد: این افراد همواره در جهت شاد کردن دشمنان حرکت کرده اند و ملت ما را آزاد داده اند و قطعا مردم به شما تودهی خواهند زد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه