مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان:

نخبگان فرهنگی و هنری سرمایه معنوی جامعه هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نخبگان فرهنگی و هنری را سرمایه معنوی جامعه دانست و گفت: امروز شاهد هجمه های فراوانی به کشور و نظام هستیم و لذا زبان رسای هنر می تواند به زیبایی گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس را تبیین و به آیندگان منتقل کند.

نخبگان فرهنگی و هنری سرمایه معنوی جامعه هستند

به گزارش ۸دی،سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه جشنواره های «شعر پایداری» و «فانوس» که در کارگاه هنر سروش رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور اصحاب ادب و هنر در این مراسم، اظهار کرد: همه ملت ها و کشورها طی یک رویداد مهم بزرگ می شوند و عزت پیدا می کنند و لذا ملت عزیز ایران در طول هشت سال دفاع مقدس عزتمند شدند.

وی با اشاره به دستاوردهای متعدد دفاع مقدس در عرصه های ملی و بین المللی، افزود: دوران دفاع مقدس دوران بسیار سختی بود، زیرا یک ائتلاف جهانی علیه انقلاب نوپای ایران طراحی شده بود و دشمن به دنبال فروپاشی بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه رهنمودهای پیامبرگونه امام راحل و نقش بی بدیل مردم و نیروهای مسلح آن روز به ویژه بسیج مردمی موجب پیروزی در برابر دشمنان شد، تصریح کرد: دفاع مقدس ثابت کرد که می توان در سایه وحدت از ابرقدرت ها نهراسید و با اعتماد به نفش شکست دشمنان را رقم زد و همین نیز شد.

حبیبی تقدیم هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز و ۲۷۰۰ آزاده از استان گیلان با وجود فاصله هزار کیلومتری از جبهه ها را یادآور نقش اثرگذار مردم در دوران دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: ۲۰ درصد از جمعیت فعال آن روز گیلان حضور مستقیم در جبهه ها داشتند و بیش از ۱۰۰ هزار رزمنده اعزام کردیم؛ همچنین پشتیبانی ۱۵۱۳ کامیونی مردم گیلان با هدایت آیت الله احسانبخش هنوز در کشور زبانزد است.

وی با اشاره به زیبایی های دفاع مقدس علیرغم هزینه های مادی، اضافه کرد: دفاع مقدس عرصه ادب و هنر انقلاب را احیا کرد و به فعالیت های فرهنگی و هنری ارتقا بخشید و مضمون های فاخری نظیر شعر دفاع مقدس و فیلم دفاع مقدس و تئاتر دفاع مقدس و کتاب دفاع مقدس و… را به عرصه فرهنگ و هنر کشور اضافه کرد.

مدیرکل حفظ آثار گیلان با بیان اینکه تولیدات هنری در عرصه دفاع مقدس و جبهه مقاومت همچنان جزو پرمخاطب ترین آثار هستند، گفت: پرفروش ترین فیلم های سینمایی ما نیز در حوزه دفاع مقدسی است.

وی سه و نیم درصد کتب چاپ شده در کشور تا سال ۹۱ را مربوط به معارف دفاع مقدس دانست و یادآور شد: امروز این سهم به ۱۳.۵ درصد افزایش یافته و از ۷۰۰ جلد کتاب دفاع مقدسی به ۷۰۰۰ جلد رسیدیم.

حبیبی نخبگان فرهنگی و هنری را سرمایه معنوی جامعه دانست و تصریح کرد: امروز شاهد هجمه های فراوانی به کشور و نظام هستیم و لذا زبان رسای هنر می تواند به زیبایی گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس را تبیین و به آیندگان منتقل کند.

مدیرکل حفظ آثار گیلان بیان کرد: امروز برای خلق آثار انقلابی به هنرمند انقلابی نیاز داریم؛ البته قاطبه هنرمندان و شعرا و نویسندگان ما دلداده انقلاب و نظام هستند و لذا اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان دست تمامی نخبگان و فرهیختگان و هنرمندان و اهالی قلم را در حوزه های مختلف می فشارد و از تولیدات فاخر هنری آنان حمایت می کند.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به حوزه کودک و نوجوان با محوریت فرهنگ دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت آموزش و پرورش برای انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس به دانش آموزان استفاده کنیم.

حبیبی با بیان اینکه خانواده و مدرسه دو نهاد تربیتی در گذشته بودند، اما امروز فضای مجازی نیز وارد عرصه شده است، اضافه کرد: کار سختی برای رشد و تربیت و پرورش آیندگان کشور در پیش داریم و لذا نیازمند کمک جامعه فرهیخته و نخبگانی کشور هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه