استاندار در دیدار رئیس اتاق تعاون ایران مطرح کرد؛

فراهم شدن زیرساختهای لازم برای توسعه اقتصاد دریا و گردشگری و کشاورزی در گیلان

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به بخش تعاونی و مردم سازی اقتصاد دارد، گفت: در این راستا، زیرساخت های لازم برای توسعه اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی در این استان به منظور جذب مطلوب تر سرمایه گذاران و نیز توسعه تجارت و تعامل با کشورهای همسایه با شتاب مناسبی فراهم شده و تداوم دارد.

فراهم شدن زیرساختهای لازم برای توسعه اقتصاد دریا و گردشگری و کشاورزی در گیلان

به گزارش ۸دی، اسدالله عباسی امروز (پنجشنبه) در دیدار رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به ظرفیت های اقتصادی گیلان و تاکید بر مهیا کردن زیرساختهای لازم برای توسعه تجارت از جمله راه آهن رشت-کاسپین در این استان به عنوان دروازه تجارت و تعامل ایران با کشورهای همسایه، افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به بخش تعاونی و مردم سازی اقتصاد داردکه فرصت مناسبی برای رشد و ارتقای ظرفیت‌های تعاونی‌ها به عنوان بازوی استوار و توانمند دولت است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، رویکرد  به تعاونی ها تغییر کرده است، اظهار کرد: رییس جمهوری به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش تعاون اعتقاد دارد و درصدد است تا توسعه و تعالی بخش تعاون به درستی محقق شود.

استاندار گیلان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه و تقویت صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه، یکی از مأموریت‌هایی است که در این حوزه تعریف شده و امور مربوط به واردات و صادرات را تسهیل می کند.

وی تصریح کرد: در این راستا، زیرساخت های لازم برای توسعه اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی در این استان به منظور جذب مطلوب تر سرمایه گذاران و نیز توسعه تجارت با کشورهای همسایه با شتاب مناسبی فراهم شده و تداوم دارد.

رئیس اتاق تعاون ایران نیز در این دیدار گفت: توجه و اهتمام دولت سیزدهم به بخش تعاون و تاکید بر مردمی سازی اقتصاد امری است که در اقتصاد تعاونی تجلی می‌یابد.

بهمن عبداللهی، گسترش الگوی اقتصاد تعاون را راهکاری پویا و مؤثر در راستای برون‌رفت از گره‌های اقتصادی برشمرد و افزود: توجه و اهتمام دولت سیزدهم به بخش تعاون و تاکید بر مردمی‌سازی اقتصاد که در اقتصاد تعاونی تجلی می‌یابد، فرصت مغتنمی را در اختیار جامعه تعاون قرار می‌دهد تا با رشد و ارتقای ظرفیت‌های خود، بازوی استوار و توانمندی در کنار دولت باشند.

وی اضافه کرد: اتاق تعاون ایران به‌عنوان متولی غیردولتی بخش، تمامی مساعی خود را باهدف تسهیلگری و زمینه سازی حضور قدرتمندانه تعاونی‌ها در بازارهای هدف صادراتی نموده و بر آن تاکید دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه گیلان و قدردانی از اهتمام استاندار و مسئولان استان برای توجه به ایجاد زیرساختها و گسترش فضاهای همکاری برای توسعه تجارت و اقتصاد تعاونی، ابراز امیدواری کرد تا با  استمرار حمایت‌های دولت سیزدهم بتوان گام‌های بلندتری برای رسیدن به هدف کسب سهم ۲۵ درصد از اقتصاد کشور برداشته شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه