۲ مطالبه امام جمعه رشت از دستگاه قضا؛ روشنگری در رابطه با علت مرگ “مهسا امینی” و برخورد قاطع با آشوبگران و هنجارشکنان

امام جمعه رشت در خطبه های نمازجمعه خطاب به دستگاه قضا گفت: دو خواسته داریم نخست آنکه علل و عوامل مرگ خانمی که اخیرا از دنیا رفته را بررسی و روشنگری کند و دیگر اینکه موضوع آشوب‌گران و هنجار شکنان به سادگی عبور نکند و با آنانی که مساجد و قرآن را آتش زدند، برخورد کند.

۲ مطالبه امام جمعه رشت از دستگاه قضا؛ روشنگری در رابطه با علت مرگ “مهسا امینی” و برخورد قاطع با آشوبگران و هنجارشکنان

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره) اظهار کرد: ما از اجرای قوانین و اصول مترقی و سعادت آفرین اسلام ذره ای عقب نشینی نمی کنیم و در این راه هیچ واهمه و هراسی نیست.

وی در ادامه خطاب به دستگاه قضا گفت: دو خواسته داریم نخست آنکه علل و عوامل مرگ خانمی که اخیرا از دنیا رفته را بررسی و روشنگری کند؛ دیگر اینکه از دستگاه قضا می خواهیم  از موضوع آشوب‌گران و هنجار شکنان به سادگی عبور نکند.

امام جمعه رشت عنوان کرد: روشنگری در خصوص مرگ این خانم موجب تقویت اعتماد مردم می شود؛ اما باید با آنانی که با آتش زدن مساجد، قرآن و توهین به رهبری دل مومنان را آزردند، برخورد شود.

آیت الله فلاحتی با استناد به آیه ۱۱۴ سوره بقره مبنی بر حکم تخریب مساجد که آتش کشیدن نمونه ای ازآن است گفت: از رسانه های معاند می خواهم وضعیتشان را در برابر این آیه مشخص کنند؛ بگویند آیا دلشان فقط برای ملت ایران سوخته؟ برای ملت مسلمان سوخته یا موضوع مساله ای دیگر است؟ اگر دلشان برای مسلمانان سوخته جواب شان برای این آیه چیست؟

وی خطاب به این رسانه ها افزود: اگر شما مسلمانید به ملت ایران بگویید ما مسلمانیم و جواب مردم را بدهید. اگر مسلمانید چرا مساجد و قرآن های ما را آتش می زنید؟ اگر کافر هستید باید به مردم بگویید و خداوند در قرآن کریم کافران را ملعون خوانده و شما ملعون امت اسلام، خدا و ملائکه های آسمان و زمین هستید و امت اسلامی و جمهوری اسلامی برای اجرای قوانین اسلام تاکنون در هیچ کجا از شما جانیان اجازه نگرفته است.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: چند زن فاسقه را هر روز با یک وضع نکبت بار می آورید و فکر می کنید مردم به شما توجه دارند؟  ملت ایران شما را به اندازه  لجن ترین موجودات لجن کره زمین هم قبول ندارند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اجرای قوانین و اصول اسلام عنوان کرد: جمهوری اسلامی تا کنون به توفیق خدا در سایه خون شهیدان و به همراهی مردم توانسته بخش هایی از احکام نورانی اسلام را عملی کند و در صنعت دفاعی و قدرت بازدارندگی و تقویت جبهه مقاومت موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه هدف دشمن اسلام، قرآن و دین است اظهار داشت: فتنه ها در پیش است که دین را از مردم بگیرند؛ لذا از دستگاه قضا می خواهیم آشوب گران و هنجار شکنان که موجب نگرانی و به درد آوردن دل مومنان شدند را سر جایشان بنشانند و به سادگی از آن عبور نکنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با برخی از رهبران و روسای جمهور کشورهای مجاورمان از جمله رجب طیب اردوغان که محضر ایشان آمدند اتمام حجت کردند اما اردوغان دغدغه رهبرانقلاب را متوجه نشد.

آیت الله فلاحتی اظهار داشت: اردوغان هر روز یک رنگ است؛ معلوم نیست چه می خواهد بکند و چه بر سر ملت ترک می خواهد بیاورد؟ گهی پشت به زین است گهی زین به پشت.

وی افزود: اردوغان اخیرا در سازمان ملل پس از ۱۲ سال تیرگی روابط میان ترکیه و رژیم جعلی اسرائیل با آنها دیدار کرده و رئیس این رژیم جعلی نیز از این دیدار ابراز خوشحالی کرده و وعده وعیدهایی مبنی بر استحکام روابط داده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ترکیه با برقراری روابط با رژیم جعلی صهیونیست آبروی خود را در دنیای اسلام از بین می برد، گفت: از اردوغان می خواهیم از این دوگانگی و زیست دوگانه دست بردارد؛ معلوم نیست این چه دولتی است؟ قطعا اینگونه روابط ترکیه در انتخابات آینده تاثیر گذار است و مردم ترکیه نخواهند گذاشت این گونه اوضاع  آشفته بر جامعه آنان حکم فرما شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه