روایت “زهره الهیان” از جزئیات پرونده مهسا امینی به مجلس

جلسه کمیسیون شوراهای مجلس با حضور نمایندگانی از پزشکی قانونی، نماینده اورژانس، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ برای بررسی پرونده فوت مهسا امینی برگزار شد.

روایت “زهره الهیان” از جزئیات پرونده مهسا امینی به مجلس

به گزارش ۸دی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و پزشک متخصص با اشاره به روند رسیدگی به پرونده مهسا امینی اظهار کرد: روز سه شنبه ۲۹ شهریورماه در کمیسیون شوراهای مجلس نشستی را با حضور نمایندگانی از پزشکی قانونی، نماینده اورژانس کشور، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و همکاران آنها و نمایندگانی از کمیسیون‌های مختلف مجلس درباره این پرونده داشتیم.

وی در ادامه افزود: در این جلسه گزارشی از سوی سازمان پزشکی قانونی و نیروی انتظامی و اورژانس کشور به مجلس و نمایندگان ارائه شد. فیلم کامل حادثه یعنی از زمانی که خانم امینی وارد ساختمان وزرا می‌شود تا زمانی که از هوش می‌رود و همچنین مراحل احیای قلبی و ریوی خانم امینی هم برای نمایندگان به نمایش گذاشته شد. همچنین در این جلسه فیلم کامل توضیحات افرادی که در ون پلیس همراه خانم امینی بودند و در ادامه در ساختمان وزرا هم حضور داشتند نمایش داده شد و نمایندگان، از روایت این خانم‌ها  از شرایط خانم امینی به عنوان یک سند مطلع شدند.

 زهره الهیان درباره کمیته‌های بررسی پرونده گفت: سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کمیته‌ ویژه‌ای را برای بررسی پرونده تشکیل داد‌ه‌اند، رئیس قوه قضاییه و دادستان نیز دستور رسیدگی سریع به پرونده را صادر کرده‌اند. مجلس هم در کمیسیون شوراها، کمیته را تشکیل داده و این پرونده از چند جنبه در حال بررسی است. همچنین یک کمیته پزشکی با حضور نماینده‌ای از سازمان نظام پزشکی، پزشکی قانونی، انجمن جراحان مغز و اعصاب  و همچنین نماینده ای از انجمن قلب و عروق که نهاد غیر دولتی هستند  شکل گرفته و پزشکان متخصص در این کمیته حضور دارند و موارد پزشکی را بررسی می‌کنند و بنا است گزارش‌ها را گام به گام به مردم شریف ایران ارائه بدهند.

این نماینده مجلس در تشریح جزئیات جلسه دیروز کمیسیون شوراها بیان کرد: در جلسه دیروز مطرح شد که مهسا امینی ساعت ۱۹:۲۵ وارد ساختمان وزار شدند. فیلمی هم که ارائه شد کاملا زمان دار بود و زمان ورود ایشان به ساختمان وزرا کاملا مشخص بود. در ساعت ۱۹:۵۸ دقیقه هم یعنی بعد از حدود ۲۳ دقیقه حال خانم امینی بهم می‌خورد و از هوش می‌روند که خلاصه‌ای از این فیلم در صداوسیما هم پخش شد، اما فیلم کامل را نماینده‌ها مشاهده کردند.
دخترانی که همزمان با خانم امینی در ماشین ون و ساختمان وزراء بودند اعلام نمودند هیچ گونه برخورد فیزیکی وضرب و شتمی نسبت به خانم مهسا امینی در ساختمان وزرا و در ماشین ون صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: نماینده پزشکی قانونی گزارش خود را در مورد معاینات اولیه و جواب سی‌تی‌اسکن ارائه داد که البته جواب پاتولوژی دو هفته دیگر آماده می‌شود. ولی در معایناتی که توسط پزشکی قانونی انجام و مکتوب شده است اولا اثراتی از اتوراژی یعنی خون‌ریزی از گوش و کبودی دور چشم (Raccoone eye)  که نشان از ضربه و تروما دارد دیده نشده است. همچنین در معاینات اولیه آثاری از ضرب و شتم در سر، صورت، گردن و بدن مشاهده نمی‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره ادامه توضیحات پزشکی قانونی به فارس عنوان کرد: طبق گزارش ارائه شده اسکاری در ناحیه سر خانم امینی مشاهده شده که آثار عمل جراحی ایشان در ۸ سالگی به دلیل تومور مغزی  ( کرانیوفارنژیوما ) است. این اسکار هلالی از قدام گوش از ناحیه تمپورال (گیجگاهی ) تا ناحیه فرونتال (پیشانی )  است. در سی‌تی اسکن خانم مهسا امینی طبق گزارش پزشکی قانونی آثاری از خون‌ریزی داخل مغز و اطراف پرده‌های مغز دیده نشده است. همچنین شکستگی جمجمه نیز طبق این گزارش مشاهده نشده است. در پاسخ به استعلام ریاست محترم سازمان نظام پزشکی هم متخصصین نورورادیولوژی اعلام کردند که با توجه به سی‌تی‌اسکن مغز خانم امینی، علایمی از خون‌ریزی در پارانشیم مغز، اپیدورال و سابدورال یعنی اطراف پرده‌های مغز دیده نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس متذکر شد: طبق این گزارش خانم امینی در سن ۸ سالگی جراحی درسر  داشتند که تشخیص ایشان تومور  کرانیو فارنژیوما در هیپوفیز بوده که در بیمارستان میلاد جراحی شدند. علایمی مانند اختلال بینایی و سر درد داشتند. این عمل جراحی از ناحیه گیج‌گاه صورت گرفته که بعد از جراحی علائم دیابت بی‌مزه، کاهش عملکرد تیروئید و کاهش هورمون  کورتیزول داشتند که با درمان‌های هورمونی تیروئید، کورتون ودسموپرسین تحت درمان بودند. جراح ایشان دکتر شیروانی بودند که با صداوسیما هم مصاحبه کردند که ایشان نائب رئیس انجمن  جراحان مغز و اعصاب هم هستند که شرح جراحی را ایشان از صداوسیما اعلام کردند. جای تعجب دارد که چرا پدر مهسا امینی در مصاحبه‌ها اعلام کردند که دخترم سابقه بیماری نداشته است !

طبق گزارشی که فرماندهی کل انتظامی ارائه کرد که امینی در پاساژی در شهر سقز فعال بوده، ظاهرا در یک فروشگاه پوشاک  فعالیت می‌کردند که در چند ماه گذشته به دلیل زمینه بیماری که داشتند چندبار از هوش رفتند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در هر حال  کمیته پزشکی در وزارت کشور در کنار وزیر محترم کشور فعال است و بررسی مستندات را انجام می‌دهد. پزشکی قانونی هم تا دو هفته دیگر  جواب سم شناسی و پاتولوژی را خواهد داد اما تا این لحظه هیچ شواهدی از تروما ( ضربه به سر ) و آثار ضرب و شتم مشاهده نشده است. کمیته پزشکی هم به محض آماده شدن سایر مستند نظرات تخصصی خودش را اعلام خواهد کرد. جای گلایه وجود دارد که چرا پرونده بیمارستان میلاد ایشان بعد از گذشت ۶ روز و اینکه اعتراضاتی بین مردم و آشوب‌هایی که اتفاق افتاد ارائه می‌شود؟  از صدا و سیما انتظار می رود که هرچه سریعتر کمیته پزشکی را دعوت کنند و اطلاعات لازم پزشکی  به  مردم  ارائه شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه