رتبه اول گیلان در صدور مجوز صنایع تبدیلی کشاورزی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کشاورزی استان جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد، گفت: در استان گیلان بیش از ۲۱۰۰ پروانه بهره‌برداری در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی وجود دارد که از این نظر رتبه اول کشور را دارد.

رتبه اول گیلان در صدور مجوز صنایع تبدیلی کشاورزی

به گزارش ۸دی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان در گفتگویی با اشاره به اینکه کشاورزی نقش مهمی در تولید، معیشت و اشتغال جوامع دارد، اظهار کرد: مدیریت صحیح و عملکرد مناسب در بخش کشاورزی متضمن تأمین امنیت غذایی است.

وی با بیان اینکه کشاورزی استان گیلان جایگاه ویژه ای در کشور دارد، افزود: در استان گیلان بیش از ۲۱۰۰ پروانه بهره برداری در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی وجود دارد که از این نظر رتبه اول کشور را دارد.

قاسم جوادزاده با اشاره به اینکه بخش عمده ای از این پروانه‌های بهره برداری صادر شده در حال فعالیت هستند، گفت: مشکلات نقدینگی، نیروی انسانی، بازار، کیفیت مواد اولیه، ضعف فناوری، فرسودگی ماشین‌آلات، ضایعات بالای تولید از دلایلی است که سبب شده فقط ظرفیت عملی یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در حال فعالیت باشد.

این مسئول با تأکید بر لزوم برنامه ریزی و مدیریت صحیح برای فعال سازی ظرفیت‌های خالی در این بخش، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت خالی موجود می‌تواند زمینه اشتغال زایی را فراهم کند.

وی به وجود ۶۵ پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی با برخورداری از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد و گفت: برای این تعداد طرح ۷۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارند.

جوادزاده با بیان اینکه از این میزان سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات است، خاطرنشان کرد: بهره برداری از این طرح ظرفیت فرآوری ۳۰۰ هزار تن فراوری محصول را افزایش داده و برای ۱۰۵۰ نفر اشتغال زایی می‌شود. با این اقدام سهم فراوری صنایع تبدیلی استان به ۷۰ درصد تولیدات خواهد رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه