استاد دانشگاه در گفتگو با ۸دی:

برخی تن به ذلت دادن را مذاکره می نامند/ قیام حسینی یعنی ایستادن مقابل بدعت و تحریف 

“علی محمد جلوه” استاد دانشگاه و کارشناس علوم قرآن و حدیث، گفت: برخی تن به ذلت دادن را مذاکره می نامند اما در سیره اهل بیت(ع) چنین چیزی مشاهده نمی شود و اگر مذاکره ای هم صورت بگیرد برای ارشاد، هدایت و نجات امت است.

برخی تن به ذلت دادن را مذاکره می نامند/ قیام حسینی یعنی ایستادن مقابل بدعت و تحریف 

“علی محمد جلوه” استاد دانشگاه و کارشناس علوم قرآن و حدیث در پاسخ به سؤال خبرنگار ۸دی مبنی بر اینکه برخی جناح های سیاسی واقعه کربلا را به نوعی تلاش برای مذاکره با دشمن می نامند! به بیان تحلیلی از این اظهارات پرداخت و گفت: برخی تن به ذلت دادن را مذاکره می نامند اما در سیره اهل بیت(ع) چنین چیزی مشاهده نمی شود و اگر مذاکره ای هم صورت بگیرد برای ارشاد، هدایت و نجات امت است.

وی با بیان اینکه برخی افراد آگاهانه دست به تحریف عاشورا می زنند و در این راه سفسطه می کنند، تصریح کرد: امام حسین(ع) در عاشورا در گفتگو با دشمن نوع زندگی را به همگان و آیندگان و حتی عمر بن سعد آموخت اگرچه آنان به یک زندگی دنیایی قانع شدند نه یک زندگانی آرمانی، در حالی که زندگی در اسلام یک زندگی آرمانی موج می زند. زندگی حقیقی انسان حیات طیبه است نه حیات طبیعی؛ زندگی حقیقی انسان زندگی عمودی است که در آن عرض عمر از طول آن با اهمیت تر است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در زندگی اسلامی ممکن است طول عمر کم باشد اما عرض آن جهان را در بر بگیرد مانند زندگی حضرت رقیه(س) و حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: امام حسین(ع) با قیامش جلوی بدعت و تحریف ایستاد. در زمان بدعت، اهل یقین باید درایت به خرج داده و سکوت نکنند که متاسفانه برخی سکوت می کنند.

جلوه با تأکید بر بصیرت و جهاد و تبیین که رهبری به آن سفارش کردند، گفت: امروز وقت جهاد تبیین است. در کربلا لقمه های حرام افراد را کر و‌کور کرده بود و اکنون نیز لقمه های حرام آمریکایی و انگلیسی و وابستگانشان بسیاری را چه در داخل و چه در بیرون کر و کور کرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به سه محور “حق مداری”، “حق محوری” و “حق یاری” خاطرنشان کرد: باید در شناخت حق تلاش کنیم. بسیاری هستند که اصلا حق مدار نیستند و زندگی طبیعی خود را دنبال می کنند. این افراد، حق جو نیستند و از انسانیت به دورند که با آنها کاری نداریم اما آنانی که حق را پیدا می کنند یا آن را یاری می کنند انسان واقعی هستند نه انسان نما.

وی با بیان اینکه تکلیف امروز ما این است که حق را بشناسیم و آن را یاری نماییم، خاطرنشان کرد: جایی که امام هست حق آنجاست و حق تابع امام است مثل اینکه هرجا علی (ع) هست حق آنجاست امروز هم حق در قالب ولایت فقیه معنا می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
الان تیم‌ آقای رییسی برای برای ارشاد، هدایت و نجات امت رفتن وین؟!!!!!
در حاشیه