رئیس بسیج سازندگی گیلان:

پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی باید تداوم داشته باشد

رئیس بسیج سازندگی گیلان، با بیان اینکه قرار است ۵۰ هکتار از تالاب انزلی را با کمک گروه های جهادی و مردمی پاکسازی کنیم، گفت: پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی باید تداوم داشته باشد.

پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی باید تداوم داشته باشد

به گزارش ۸دی،سرهنگ احمد ابراهیمی رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان در گفت و گوی خبری، از انعقاد قرارداد جمع آوری گیاه سنبل آبی در تالاب انزلی خبر داد و اظهار کرد: از هفته آینده کار اجرایی جمع آوری این گیاه را آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امسال قرار شده ابتدا سطح برداری قسمتی از تالاب انجام شود، تصریح کرد: باید آب بیشتری به تالاب برسد تا قایق های جمع آوری راحت تر حرکت کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان از افزایش بارندگی ها در شهریور خبر داد و عنوان کرد: این بارندگی ها موجب بالا آمدن سطح آب تالاب می شود و هرچقدر سطح آب بیشتر باشد سریع تر و راحت تر و در وسعت بیشتر می توانیم عملیات جمع آوری را انجام دهیم.

ابراهیمی، رفع مشکلات زیست محیطی تالاب انزلی را نیازمند راهکار اساسی دانست و اضافه کرد: قرار است ۵۰ هکتار از تالاب را با کمک گروه های جهادی و مردمی پاکسازی کنیم و قطعا بیشتر از این وسعت خواهد بود، اما کار باید تداوم داشته باشد و به ویژه در فصول پر باران می توانیم با اثربخشی بیشتری کار کنیم.

وی بسیج سازندگی استان را کاملا در خدمت گروه های جهادی و سازمان های مردم نهاد محیط زیستی دانست و بیان کرد: تالاب فقط متعلق به مردم همین منطقه نیست و برای استان و کشور ارزش دارد.

رئیس بسیج سازندگی گیلان با بیان اینکه جمع آوری سنبل آبی و لایروبی تالاب به صورت علمی و تجربی پیش خواهد رفت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان رفع مشکل سنبل آبی را با کمک بسیج سازندگی در پیش گرفته و امیدواریم بتوانیم در سایر ابعاد تالاب نیز کمک کار باشیم.

وی با تاکید بر لزوم حضور ذینفعان تالاب در عملیات جمع آوری سنبل آبی، گفت: در همه عرصه های انقلاب شاهد حضور مردم بودیم و لذا توانستیم بحران ها را پشت سر بگذاریم و افتخار بسیج سازندگی است که کارها را با حضور مردم پیش می برد.

ابراهیمی با اشاره به همت مردم و اهتمام مسئولان در حل مسئله تالاب انزلی، یادآور شد: پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی باید تداوم داشته باشد و اگر پایش نشود، مجدد سنبل آبی سطح را پر می کند و زحمات ما هدر می رود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه