مسئول سازمان بسیج‌ سازندگی سپاه قدس گیلان مطرح کرد:

ارائه خدمات رایگان توسط ۱۹۰ گروه‌ جهادی در هفته بسیج‌ سازندگی

مسئول سازمان بسیج‌ سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج‌ سازندگی، گفت: در این هفته ۱۹۰ گروه جهادی در قالب دو هزار و ۳۰۰ نفر خدمات متفاوتی از جمله ویزیت‌ رایگان، افتتاح‌ مسکن محرومین، توزیع هشت هزار بسته‌ معیشتی به نیت هشت هزار شهید استان، بهسازی مدارس، واکسیناسیون دام، آبرسانی، کمک به برنجکاران و … انجام خواهد شد.

ارائه خدمات رایگان توسط ۱۹۰ گروه‌ جهادی در هفته بسیج‌ سازندگی

به گزارش هشت‌دی، احمد ابراهیمی صبح امروز در نشست‌ خبری هفته بسیج‌ سازندگی با اصحاب‌ رسانه با اشاره به تاریخچه تشکیل این سازمان، اظهار کرد: در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ با ابتکار امام‌ خمینی‌(ره) این سازمان تشکیل شد تا بتواند مسیر موفق جهاد سازندگی را در راستای خدمات‌ رسانی در مناطق محروم طی کند.

وی به ساماندهی زحمات گروه‌های جهادی در مجموعه بسیج‌ سازندگی اشاره کرد و گفت: جهاد سازندگی متشکل از جوانان انقلابی پای‌کار در جهت رفع مشکلات مردم بود و بسیج‌سازندگی در ادامه مسیر با حضور جوانان نسل دوم انقلاب در قالب اقشار مختلف در نقاط کشور در حال فعالیت است.

مسئول سازمان بسیج‌ سازندگی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: حدود سه هزار و ۵۰۰ گروه‌ جهادی ثبت و فعال است که از این تعداد ۲۷۰۰ گروه پایگاه‌ محور در حوزه‌های مختلف به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند؛ در حوزه بسیج کارمندان برپایی میز خدمت به مناسبت‌های مختلف و در مواقع نیاز، در حوزه بسیج کارگری برنامه شیفت ایثار خارج از ساعات کاری و در جامعه پزشکی، حضور در مناطق محروم و ویزیت‌رایگان صورت می‌گیرد.

ابراهیمی به طرح جمعه به جمعه در سال جاری اشاره کرد و گفت: طبق این طرح، در طول یک هفته هر قشری دارای رزمایش و خدمات تعریف شده در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: شعار امسال بسیج‌ سازندگی خدمت بی‌منت است و به عنوان وظیفه و بدون چشمداشت در سراسر استان شاهد فعالیت گروه‌های جهادی هستیم.

مسئول سازمان بسیج‌سازندگی سپاه قدس گیلان بیان کرد: در سه سال گذشته در شرایط شیوع ویروس کرونا خدمات بسیاری توسط بسیج‌ سازندگی در حوزه‌های مختلف ارائه شد و حدود ۷۲ هزار بسته‌معیشتی بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان توزیع شد، این آمار از ابتدای شیوع کرونا تا پایان سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۰۰ میلیارد بسته معیشتی به همت مردمانی است که از سفره خود برای کمک‌رسانی به مناطق‌محروم کم کردند تا کسی درد گرسنه را حس نکند که این کار نشان‌دهنده فرهنگ والای این مردمان است.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات عمرانی سازمان بسیج‌سازندگی افزود: در چهار سال گذشته بالغ بر دو هزار واحد مسکن مددجویی ساخته شد و در حال حاضر در فاز سوم این‌ پروژه برای ۵۰۰ مددجو در حال ساخت واحد‌ها هستیم.

وی اظهار کرد: در اوج دوران کرونا، در استان گلستان و مناطق اهل سنت در طول یک سال حدود ۱۰۰ واحد مددجویی ساخته و تحویل داده شد و با کمک خیرین اثاثیه منازل نیز فراهم شد.

مسئول سازمان بسیج‌سازندگی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: پروژه آبرسانی به ۳۷۰ روستای محروم در شهرستان‌های آستارا، تالش، رشت، خمام، رودبار و سیاهکل در فاز اول به بسیج‌سازندگی واگذار شد که با همراهی شورا، دهیار، فرماندار، بخشدار، استاندار، اداره آبفا و همت گروه‌های جهادی در ۸۵ روستا تا امروز بالغ بر ۲۵۲ کیلومتر لوله‌گذاری شد، حدود پنج مخزن و پنج چاه آب حفر شد.

ابراهیمی به فعالیت‌های سازمان بسیج‌سازندگی در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۱ حدود ۶ هزار و ۵۰۰ شغل برای افراد فاقد شغل با جمعاً حدود ۶۰ میلیارد تسهیلات و اکثراً در حوزه کشاورزی در راستای رونق روستاها و کاهش مهاجرت به شهر و جذب جوانان در محل اقامت خودشان ایجاد شد که در سال گذشته حدود یک هزار و ۱۸۶ شغل و همچنین در سال جاری برنامه‌های خوبی در دست اجرا وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج‌سازندگی اظهار کرد: در این هفته ۱۹۰ گروه جهادی در قالب ۲۳۰۰ نفر خدمات متفاوتی از جمله ویزیت‌رایگان، افتتاح‌ مسکن محرومین، توزیع هشت هزار بسته‌معیشتی به نیت هشت هزار شهید استان، بهسازی مدارس، واکسیناسیون دام، آبرسانی، یادمان شهدای گمنام، کمک به برنجکاران و … انجام خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج‌سازندگی سپاه قدس گیلان خطاب به مسئولان خاطرنشان کرد: تقدیر از گروه‌های جهادی صرفاً همکاری با این عزیزان در راستای خدمات‌رسانی است لذا همکاری تمامی مدیران، دست‌اندکاران اجرایی استان در قالب تسهیل‌امور و برداشتن‌موانع است تا از این ظرفیت در راه خدمت به مردم بهره‌برداری شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه