مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور؛

رفع تنش آبی خوزستان در گرو تغییر تفکر وزارت نیرو / تغییر الگوی کشت باید اولویت جهاد کشاورزی باشد

سردار محمد زهرایی گفت: تنش آبی در خوزستان با حل دو مشکل اساسی مهار خواهد شد، اول اینکه وزرات نیرو به جای مالکیت آب، مدیریت آب را به نفع مردم انجام دهد و دیگری جهاد کشاورزی باید به دنبال تغییر الگوی کشت باشد.

رفع تنش آبی خوزستان در گرو تغییر تفکر وزارت نیرو / تغییر الگوی کشت باید اولویت جهاد کشاورزی باشد

به گزارش ۸دی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور پیرامون تنش آبی در خوزستان اظهار کرد: تنش آبی در خوزستان با حل دو مشکل اساسی مهار خواهد شد، اول اینکه وزرات نیرو به جای مالکیت آب، مدیریت آب را به نفع مردم انجام دهد و دیگری جهاد کشاورزی باید به دنبال تغییر الگوی کشت باشد.

وی افزود: اگر این دو موضوع به عنوان زیر ساخت معضل تنش آبی، ساماندهی شوند سپس می توان اقدامات سرپنجه ای مانند ایجاد شبکه آبرسانی برای روستاها ی دچار تنش آبی را پیش برد.

سردار محمد زهرایی در ادامه به رهیاب گفت: در ابتدا باید نوع تفکر وزارت نیرو و کشاورزی به نفع مردم تغییر کند؛ معرفی الگوی کشت محصولات کم آب بر به کشاورزان یکی از این اقدامات است که می تواند بخشی از مشکلات خوزستان را رفع کند.

این مسئول بیان کرد: در مناطق روستایی نیز در زمینه زیرساخت های آب شرب، مسائل کارشناسی به درستی اجرایی نشده است به عنوان مثال یک روستا دارای شبکه آبرسانی ناقص می باشد که حتی اگر آب وجود داشته باشد بازهم آبرسانی به صورت ۲۴ ساعته انجام نمی شود. احداث استخر و مه پاش برای گاومیش های خوزستان مسکن و ضروری است اما باید زیر ساخت ها اصلاح شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه