معاون جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

کشتار ۵۴۸ تن مرغ در گیلان

 معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه میانگین کشتار مرغ طی ماه جاری روزانه ۵۴۸ تن بوده است، گفت: هر روز بر اساس تعهد ۲۲۴ تن به تهران و ۲۳ تن به البرز ارسال و بقیه در گیلان توزیع شد.

به گزارش هشت‌دی قاسم جوادزاده مقتدر با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای جوجه‌ریزی و تعهدات استان‌ها در این ارتباط اظهار کرد: تعهد گیلان برای جوجه‌ریزی در مردادماه ۱۲ میلیون و ۷۸۸ هزار قطعه بوده که ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۳۲۱ قطعه نزدیک ۹۷ درصد از تعهد تحقق یافت که رکورد جوجه‌ریزی استان در این ماه است.

 وی تعداد گله‌های در جریان پرورش را ۱۹ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۱۳۵ مورد عنوان کرد و افزود: میانگین کشتار مرغ طی ماه جاری روزانه  ۵۴۸ تن بوده که هر روز بر اساس تعهد ۲۲۴ تن به تهران و ۲۳ تن به البرز ارسال شد و بقیه در گیلان توزیع گردید.

 جوادزاده به برنامه سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای توزیع اقلام اساسی در ماه محرم و صفر اشاره و عنوان کرد: ۱۵۰ تن گوشت قرمز منجمد برای توزیع در نظر گرفته شده بود که تاکنون بیش از ۱۲۰ تن بین هیئت‌ها توزیع شده و این روند ادامه دارد.

 معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۲۰۰ تن شکر سهمیه محرم و صفر برای توزیع اختصاص یافت، اضافه کرد: از این میزان ۱۰۰ تن توزیع شده و بقیه نیز در حال انجام است.

 وی درباره وضعیت موجودی اقلام اساسی در استان گیلان خاطرنشان کرد: موجودی کالاهای اساسی شامل؛ گوشت، ذرت و سویا به‌اندازه کافی در انبارها موجود است و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه