رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

برداشت بیش از ۹۰ درصد مرکبات گیلان

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برداشت مرکبات از آذرماه در این استان آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد محصول مرکبات باغ‌های گیلان برداشت شده است.

برداشت بیش از ۹۰ درصد مرکبات گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» صالح محمدی امروز در گفتگویی با بیان اینکه سال گذشته افزون بر ۱۹۰ هزار تن محصول مرکبات از باغ‌های گیلان برداشت شد، اظهار کرد: امسال باتوجه‌به مدیریت صحیح باغ‌ها، پشتکار کشاورزان و سود اقتصادی حاصل از فروش مرکبات، برداشت ۲۲۰ هزار تن محصول پیش‌بینی شده است.

 وی با اشاره به آغاز برداشت مرکبات در ۱۱ هزار و ۲۷۶ هکتار از باغ‌های گیلان از آذرماه امسال اضافه کرد: ۹۰ درصد مرکبات استان پرتقال از نوع ارقام محلی، خونی و تامسون، پنج درصد نارنگی و پنج درصد سایر مرکبات شامل نارنج، لیمو، دارابی، بالنگ و گریپ‌فروت است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان رتبه پنجم را در تولید مرکبات کشور دارد، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۶ هزار بهره‌بردار مرکبات در استان فعالیت دارند و شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود عمده شهرستان‌های تولیدکننده مرکبات گیلان هستند.

 وی با بیان اینکه برداشت مرکبات در گیلان بیشتر با محصول نارنگی آغاز می‌شود، اظهار کرد: سطح زیر کشت نارنگی در استان ۶۶۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود هفت هزار و ۸۰۰ تن محصول به ارزش اقتصادی ۷۰۲ میلیارد ریال برداشت شود.

محمدی اضافه کرد: ۶۱۰ هکتار باغ نارنج با پیش‌بینی تولید هفت هزار تن محصول به ارزش اقتصادی ۳۵۰ میلیارد ریال در این استان وجود دارد و ۲ واحد فراوری مرکبات با ظرفیت ۵۸ هزار تن در شهرستان رودسر در تولید کنسانتره، اسانس و روغن مرکبات فعالیت می‌کند.
انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه