آیت الله صمدی آملی در فومن مطرح کرد

آیت الله بهجت موحد حقیقی است/ انسان سازی؛ مأموریت روحانیت

آیت الله صمدی آملی با بیان اینکه آیت الله بهجت فومنی یک موحد حقیقی است، گفت: عرفان تمامش توحید است و رسیدن به آن بار سنگینی است و توفیق هرکس نمی شود مگر با رسیدن به مراتب عالی توحیدی.

آیت الله بهجت موحد حقیقی است/ انسان سازی؛ مأموریت روحانیت

به گزارش خبرنگار ۸دی، آیت الله صمدی آملی در سیزدهمین مراسم بزرگداشت عالم فقیه آیت الله بهجت فومنی(ره) در فومن با بیان اینکه قدر علما و روحانیت را بدانید اظهار کرد: روحانیت حقیقی، دلسوزی و شفقت را در بین مردم اعمال می کند و راه انسان سازی را در پیش روی انسان ها قرار داده و به آن ها پر و بال می دهد.

وی تصریح کرد: شأنیت آیت الله بهجت(ره)این است که در توحید به لطف الهی یک موحد حقیقی است حقیقت عرفان به توحید و موحدبودن است.

آیت الله صمدی آملی بیان کرد: عرفان تمامش توحید است و رسیدن به آن بار سنگینی است و توفیق هرکس نمی شود مگر با رسیدن به مراتب عالی توحیدی.

وی با اشاره به روایت شیخ کلینی از حقیقت علم ادامه داد: هر عاقلی که چراغ عقلش روشن شود تمام معقولاتش حاصل شود. چراع عقل با علم عین ذات حق روشن می شود و چیزی جز سبحان الله نیست.

این مدرس دروس حوزوری ادامه داد: آیت الله بهجت در تهذیب نفس فقط خدا را دید و در این محدوده قدم گذاشت و به سوی خدا حرکت کرد.

وی تصریح کرد: شاکله عبادت در کتب فقهی به قربه الله است، صلاه و صوم بخش اصلی است و
نماز محور عبادت است و زیر مجموعه شاکله قربه الی الله است.

آیت الله صمدی آملی با بیان اینکه بهجت ها و میرزا علی قاضی ها به مرتبه ای از قرب رسیدند که فقط سمت خدا بودند، بیان کرد: امامت، عصمت، نبوت و ولایت مطلق منقطع نخواهد شد و تا قیامت می ماند تا زمانی که کره زمین در آب فرو می رود و همه جا را آب فرا بگیرد که حدود ۱۸۶ هزار سال راه است و تا آن زمان وجود مقدس آیت الله بهجت(ره) تحت سایه مقدس بقیه الله(عج) می مانند. ایشان فوق خوف و رجا و فوق اوصاف متقابل هستند. مرحوم آیت الله بهجت(ره) در توحید، جانش را گذاشت و موحد شد.

وی با اشاره به اصل غیبت به عنوان یک اصل اساسی از گذشته خاطرنشان کرد: از سال ۳۲۹ هجری توفیق حضور در این عصر را داریم و از این منش سیر و سلوک لفظ سالک به ایشان تعلق نمی گیرد بلکه بهجت ها واصل هستند و تمام کشور از فومنِ بهجت ها اقتضا دارند.

آیت الله صمدی آملی با بیان بیان اینکه جوانان در سایه علما باید پرورش یابند، خاطرنشان کرد: از بهجت ها و تمامی علما یاد گرفتیم که ماموریت روحانیت انسان سازی است و علما مربوط به امور دنیایی نیستند و اگر اینگونه شود ضربه به خودتان و روحانیت می زند چون کارش دنیوی نیست بلکه کارش انسان سازی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه