آیت الله عبدالکریم فرحانی در مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت:

آیت الله بهجت یکی از بزرگترین پشتوانه های معنوی انقلاب است/ ضرورت شناسایی عمق نگاه راهبردی رهبر انقلاب

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از بزرگترین پشتوانه های معنوی انقلاب آیت الله بهجت(ره) است گفت: مرحوم مصباح تمام داشته های خود را مدیون آیت الله بهجت است و در گیلان به این موضوع به خوبی توجه شده است.

آیت الله بهجت یکی از بزرگترین پشتوانه های معنوی انقلاب است/ ضرورت شناسایی عمق نگاه راهبردی رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار هشت دی، آیت الله عبدالکریم فرحانی عصر دوشنبه در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی در تالار مرکزی رشت با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری اظهار کرد: برگزاری مراسم امروز در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضور در فضای مجازی یکی از تاکیدات رهبری است ادامه داد: نیروی انقلابی مومن، تحصیلکرده، خلاق و هنرمندی که ارزش این حضور را احساس کند و با ابتکار فضا را در دست بگیرد قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه طبق گفته رهبری یکی از مهمترین نقاط برجسته انقلاب، گسترش فضای معنوی است افزود: علاوه بر فراگیری خصلت های اخلاقی، باید به مطالبه رهبری درخصوص توحید و معنویت نیز پاسخ دهیم.

فرحانی یکی از بزرگترین پشتوانه های معنوی انقلاب را آیت الله بهجت(ره) دانست و خاطرنشان کرد: مرحوم مصباح تمام داشته های خود را مدیون آیت الله بهجت است و در گیلان به این موضوع به خوبی توجه شده است.

هویت تاریخی بی نظیر گیلان

وی با تاکید بر برگشتن به هویت تاریخی بیان کرد: گیلان از استان هایی است که در این حوزه کم نظیر است و شخصیت های بزرگی در عرصه فقاهت مانند میرزا حبیب الله رشتی متعلق به گیلان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: گنجینه ای از علمای متعدد و متنوع در گیلان وجود دارد که اقدامات خوبی در استان در این باره انجام شده است و بابت این موضوع از فرمانده سپاه قدس گیلان تقدیر می‌کنم.

خاطره جالب عضو مجلس خبرگان رهبری از سخنان شهید مطهری درباره آیت‌الله بهجت

شاگرد آیت‌الله بهجت فومنی ادامه داد: زمانی که برای تکمیل تحصیلات وارد قم شدم، شهید مطهری مکرر می‌ فرمودند اگر کسی برای اقامه نماز جماعت به امامت آیت‌الله بهجت به قم بیاید ضرر نکرده است.

آیت‌الله فرحانی گفت: امام (ره) بعضی از مسائل، نذورات و استخاره‌ها را به آیت‌الله بهجت می‌ سپردند.

نقطه اتکاء انقلاب اسلامی خلاقیت، تفکر، تعامل و ارتباط است

وی با بیان اینکه نقطه اتکاء انقلاب اسلامی خلاقیت، تفکر، تعامل و ارتباط است اما مهم تر از همه این موارد در نظر داشتن خدا است، بیان کرد: جوانان گام دومی باید بدانند که بزرگانی مانند سردار سلیمانی و آیت الله بهجت در راه خدا استقامت کردند و در این مسیر به درجات بالایی رسیدند.

ضرورت شناسایی عمق نگاه راهبردی رهبر انقلاب

آیت الله فرحانی با بیان اینکه رهبری امروز مظلوم است عنوان کرد: نیاز داریم عمق نگاه راهبردی رهبری را بشناسیم لذا پیشنهاد می‌کنم که مجموعه سراج و سپاه در گیلان در معرفی افکار و شخصیت مقام معظم رهبری فعالیت داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز مقتدرترین، خوش فکر ترین و با برنامه ترین اما مظلوم ترین رهبر دنیا مقام معظم رهبری است افزود: برای معرفی شخصیت ایشان کار کنید.

وی با اشاره به اینکه رهبر و ولی امر ما امروز به طلبه ها و جوانان نیاز دارد و آنها را فراخوانده است خاطرنشان کرد: تربیت نسل معنوی مکتب سردار سلیمانی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

به گزارش هشت دی، همزمان با برگزاری این مراسم، پویش کشوری «بهجت عارفان» در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، توییتر و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی و با هشتگ #بهجت_عارفان برپا شد و این پویش تا فردا ۲۷ اردیبهشت یعنی سالروز رحلت آیت‌الله بهجت ادامه خواهد داشت.

مراسم بزرگداشت سیزدهمین سالگرد رحلت آیت‌الله‌ العظمی بهجت فومنی، با همکاری سازمان فضای مجازی سراج، فضای مجازی سپاه قدس استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و اداره کل ارشاد اسلامی استان طراحی و اجرا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه