رونمایی از کتاب بهجت‌الفقهاء در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به شخصیت برجسته آیت‌الله بهجت(ره) گفت: بازگو کردن ویژگی‌های این شخصیت برجسته جهان اسلام و جمع‌آوری و تدوین مجموعه سخنان این عالم ربانی ضرورت دارد. از این رو باید ویژگی‌های ایشان گردآوری و در مدارس و دانشگاه به زبان ساده تدریس شود.

رونمایی از کتاب بهجت‌الفقهاء در گیلان

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی امروز در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت حضرت آیت‌الله بهجت(ره) فومنی اظهار کرد: بازگو کردن ویژگی‌های این مرجع عالیقدر اهمیت فوق‌العاده ای دارد زیرا تحقق این مهم نقش بسزایی در اولویت روحیه ایمان نسل جدید خواهد داشت.

وی  با اشاره به برنامه‌های دشمنان انقلاب اسلامی برای کم‌رنگ کردن نقش معرفت دینی و ایمانی در نسل جدید افزود: جوانان و نوجوانان این مرز و بوم تشنه معرفت و معنویت هستند، از این رو باید ویژگی‌های ایشان گردآوری و در مدارس و دانشگاه به زبان ساده تدریس شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه آیت‌الله بهجت رضوان‌الله علیه برای امت اسلام سبب خیر و برکت بسیار زیادی شدند، تصریح کرد: این عارف و مرجع جهان اسلام در سیره زندگی خود فقط به معنویت توجه کرده و به زندگی دنیوی اهمیت زیادی نمی‌داد که نشان‌دهنده اوج ارتباط قلبی ایشان با پروردگار است.

عباسی این مرجع بزرگ را چراغ راه هدایت دانست و بیان کرد: آیت‌الله بهجت(ره) در طول عمر با برکت خود سبب خدمات زیادی به جهان اسلام شد و بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری فقدان ایشان یک داغ بزرگ برای جهان شیعه و اسلام بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: رسانه‌ها، صدا و سیما و مجموعه‌های فرهنگی نقش بسیار مهمی در اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه داشته و برای تحقق این امر باید سیره عملی حضرت آیت‌الله بهجت(ره) بیش از پیش شناسانده شود.

این مسئول با تاکید بر لزوم توجه به برگزاری باشکوه سالروز بزرگداشت حضرت آیت‌آلله بهجت(ره) در گیلان خاطرنشان کرد: نباید برگزاری این مراسم را فقط معطوف به شهرستان فومن کنیم به این منظور شایسته است همه ساله مراسم بزرگداشت این عارف بزرگ به شکل بسیار باشکوه برگزار شود.

در پایان این جلسه از کتاب بهجت‌الفقهاء (مجموعه سخنرانی‌های مراسم‌های استانی حضرت آیت‌الله بهجت فومنی(ره) ) رونمایی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه