سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ۸دی:

پرداخت یارانه برای کاهش تبعات حذف ارز ترجیحی موثر است/ ارز ترجیحی منشا فساد در اقتصاد

“غلامرضا مرحبا” سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ارز ترجیحی منشا فساد در اقتصاد است و منابع ارزی را تلف می کند گفت: با حذف ارز ترجیحی موافق هستم اما بحث بر سر چگونگی حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه به مردم به ویژه قشر آسیب پذیر جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پرداخت یارانه برای کاهش تبعات حذف ارز ترجیحی موثر است/ ارز ترجیحی منشا فساد در اقتصاد

“غلامرضا مرحبا” نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به اینکه با حذف ارز ترجیحی موافق هستم اظهار کرد: بحث بر سر چگونگی حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه به مردم به ویژه قشر آسیب پذیر جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ارز ترجیحی منشا فساد در اقتصاد است تصریح کرد: ارز ترجیحی منابع ارزی را تلف می کند و حذف آن اقدامی صحیح و قانونی است اما با شیوه فعلی اجرای آن مخالف هستم زیرا دولت دچار بی برنامگی است که نتیجه آن افسار گسیختگی در قیمت ها می شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت ارز بسیار بالا است و واردات با ارز نیمایی موجب تورم بزرگ به ویژه در اقلام اساسی شده است خاطرنشان کرد: این وضعیت گرانی های وسیعی را در جامعه ایجاد می کند که قشر ضعیف و دهک های پایین جامعه را بیشتر از همه مورد آسیب قرار می دهد.

مرحبا با بیان اینکه پرداخت یارانه برای کاهش تبعات حذف ارز ترجیحی موثر است بیان کرد: باید راهکارهایی برای دارو و نهاده های دامی و موارد واسطه ای که برای تولید مواد غذایی استفاده می شود فراهم کنیم.

باید برای اقشار کم درآمد جامعه راهکار مناسب در نظر گرفت

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی نتایج مثبتی به دنبال دارد اما بایستی برای اقشار کم درآمد جامعه راهکارهایی در نظر گرفت افزود: دارویی که با ارز یارانه ای وارد می شود به کشورهای همسایه می رود یا آرد در کشورهای همسایه با قیمت بالاتر فروخته می شود.

مرحبا تصریح کرد: مجلس برای تامین بودجه دست دولت را باز گذاشته است و به آن اختیار دادیم که پرداخت یارانه را مدیریت کند ضمن آنکه منابع مورد نیاز پرداخت یارانه برای دولت تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز برنامه خاصی از دولت ندیده ایم بیان کرد: تجربه ثابت کرده است که تصمیمات آنی راهکار درستی برای حل مشکلات نیست و منتظر هستیم برنامه جامعی از سوی دولت درباره راهکار کاهش آثار حذف ارز ترجیحی به دست مجلس برسد تا بعدا درباره آن صحبت کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه