معاون راه و شهرسازی گیلان:

ساخت ۱۲ هزار واحد از طرح ملی مسکن در گیلان آغاز شد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به آغاز فاز عملیاتی طرح اقدام ملی مسکن در این استان، گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در زمینی به مساحت ۱۰۸ هکتار در شهرهای رشت، انزلی، صومعه سرا، لنگرود و رودسر آغاز شده است.

ساخت ۱۲ هزار واحد از طرح ملی مسکن در گیلان آغاز شد

به گزارش ۸دی، حسین کشاورز شامگاه سه شنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به تامین زمین ۱۰۸ هکتاری در استان گیلان جهت اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در شهرهای رشت، انزلی، صومعه سرا، لنگرود و رودسر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه های نهضت ملی مسکن توسط کارگزاران راه و شهرسازی از جمله بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام انجام می شود، گفت: همچنین تعدادی از پروژه ها توسط پیمانکاران راه و شهرسازی در دست اقدام است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان از تخصیص زمین در تعدادی از شهرهای استان جهت گروه ساخت خبر داد و تصریح کرد: زمین را در اختیار خود متقاضیان قرار می دهیم تا خودشان به صورت گروهی اقدام به تعیین پیمانکار کنند و راه و شهرسازی در بخش صدور پروانه ساختمانی و خدمات مهندسی از آنان حمایت می کند.

کشاورز، سهمیه گیلان در طرح نهضت ملی مسکن را ۲۲ هزار واحد در سال دانست و بیان کرد: تاکنون ۱۰۶ هزار متقاضی این واحدها ثبت نام کردند و لذا در حال پایش متقاضیان واجد شرایط هستیم.

وی از شناسایی زمین برای توسعه ساخت مسکن توسط کارگزاران خبر داد و یادآور شد: به زودی عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز می شود.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان، با اشاره به ساخت مسکن ملی با مبلغ آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی، افزود: به هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانک مسکن تعلق می‌گیرد و آورده متقاضی هم متناسب با مساحت واحد انتخابی از ۶۵ تا ۸۵ مترمربع متغیر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه