مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مطرح کرد:

ثبت‌نام بالغ بر ۱۰۹ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، با اشاره به ثبت‌نام بالغ بر ۱۰۹ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان، گفت: در صورت عدم پرداخت به‌موقع، متقاضیان را حذف نمی‌کنیم، اما پیشرفت فیزیکی پروژه وابسته به آورده متقاضیان است.

ثبت‌نام بالغ بر ۱۰۹ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن گیلان

به گزارش هشت‌دی هادی رحمانی، در گفتگوی خبری با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۰۹ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان گیلان ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: در مرحله هشتم ثبت‌نام هستیم و ظرفیت برخی از شهرها پر شده است.

وی با اشاره به اعلام شهرهای جدید برای ثبت‌نام در مرحله نهم، افزود: افراد متأهل و مردان مجرد بالای ۲۳ سال و زنان مجرد بالای ۳۵ سال که دارای سکونت دائم پنج‌ساله در گیلان هستند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ثبت‌نام مددجویان نهادهای حمایتی را همچون سایر افراد دانست و تصریح کرد: پرداختی ثبت‌نام برای مددجویان توسط بهزیستی و کمیته امداد انجام می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه متقاضیان در مرحله اول به‌ازای هر واحد مسکن مبلغ ۴۰ میلیون تومان واریز خواهند کرد، گفت: در صورت عدم پرداخت به‌موقع، متقاضیان را حذف نمی‌کنیم، اما پیشرفت فیزیکی پروژه وابسته به آورده متقاضیان است و دولت در طرح نهضت ملی مسکن نقش حمایتی جهت تأمین زمین دارد.

وی با اشاره به‌رایگان بودن زمین در طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن نیز ۲۰ساله خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، پروژه شهر رشت را پیشتاز دانست و اضافه کرد: در شهرهای بندر انزلی و آستارا هم پیشرفت خوبی داریم.

وی از واریز اولیه ۶۷۷۶ نفر از متقاضیان خبر داد و عنوان کرد: تاکنون برای ۹۸۴۰ واحد در مرحله تجهیز کارگاه و خاک‌برداری و فونداسیون و اجرای اسکلت هستیم.

رحمانی، گیلان را جزو ۱۰ استان برتر در طرح نهضت ملی مسکن دانست و تأکید کرد: دوره ساخت در گیلان به‌واسطه ملاحظات ژئوتکنیکی و بالابودن سطح آب زیرزمینی عملاً سه ماه بیشتر از سایر استان‌هاست.

وی کمبود زمین را یکی از چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن دانست و یادآور شد: با هماهنگی استاندار گیلان و همکاری دستگاه‌ها در حال حاضر کمبود زمین نداریم و از سهمیه سالانه ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحدی گیلان، برای ۲۵ هزار واحد تخصیص زمین داریم؛ همچنین در جریان سفر رئیس بنیاد مستضعفین به گیلان ۱۰۰ هکتار زمین برای طرح مذکور تخصیص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، با بیان اینکه ۹۸۴۰ واحد مجتمع‌سازی، ۱۹۴۸ واحد خودمالکی و ۴۸۷ واحد بافت فرسوده داریم، بیان کرد: مجموعاً ۱۲ هزار و ۲۷۵ واحد در استان در دست ساخت است.

وی با اشاره به نظارت کامل وزارت راه و شهرسازی بر روند صدور پروانه ساخت و احداث واحدها، عنوان کرد: سهمیه سال ۱۴۰۰ گیلان در بافت فرسوده و ناکارآمد ۱۹۴۸ واحد بود که در سال ۱۴۰۱ به ۴۲۰۰ واحد رسیده و به‌ازای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات تخصیص پیدا می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه