فرهنگ دفاع مقدس همواره نیروبخش و قدرت آفرین است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس تجلی گفتمان انقلاب اسلامی و برخاسته از ارزش‌های دینی و ملی و دستاورد مجاهدت شهدا و رزمندگان است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس همواره نیروبخش و قدرت آفرین است.

فرهنگ دفاع مقدس همواره نیروبخش و قدرت آفرین است

به گزارش ۸دی،سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در نشست «آشنایی با درس دفاع مقدس» که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه برگزار شد، با اشاره به ارزش و اهمیت کار اساتید درس دفاع مقدس با اساتید سایر دروس، اظهار داشت: وجه تمایز اساتید دفاع مقدس سخن گفتن درباره معارف و دستاورد‌های دفاع مقدس است، زیرا «جنگ» در بین جوامع ماهیتی منفور دارد، اما دفاع مقدس ما سرشار از آموزه‌های متعالی است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از اساتید درس دفاع مقدس خواست با ابزار‌های روز و هنرمندانه به بیان زیبایی‌های جنگ هشت ساله ما بپردازند و تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند که حوزه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس فقط وظیفه نیرو‌های مسلح است، اما همه دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی باید پای کار این ظرفیت عظیم بیایند تا بتوانیم فرهنگ و معارف دفاع مقدس را به آیندگان منتقل کنیم.

وی دستاورد‌های بی نظیر دفاع مقدس را شامل فرهنگ جهاد و ایثار و مقاومت دانست و افزود: این دستاورد‌ها ظرفیت توان افزای جاودانه‌ای است که همواره و همیشه باید از آن‌ها حراست کنیم و در عرصه‌های گوناگون باید از آن‌ها بهره بگیریم.

حبیبی اعتماد به نفس، رشد باور‌های دینی، شکوفایی استعداد‌ها و خلاقیت‌ها، تضمین استقلال کشور، تثبیت اقتدار نظام، ایجاد الگوی مبارزاتی و… را از محوری‌ترین معارف دفاع مقدس دانست که در قالب فرهنگ مقاومت امروز در اختیار ملت ایران است و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس بایسته‌ها و وظایفی را فراروی این ملت قرار داده که توجه به این بایسته‌ها و وظایف عامل پیشرفت کشور و تحقق جبهه فراگیر مقاومت خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس تجلی گفتمان انقلاب اسلامی و برخاسته از ارزش‌های دینی و ملی و دستاورد مجاهدت شهدا و رزمندگان است، تاکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس همواره نیروبخش و قدرت آفرین است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، دفاع مقدس را عامل اتحاد و انسجام هرچه بیشتر گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه دانست و متذکر شد: همه اقوام و مذاهب در دوران دفاع مقدس خود را مکلف به حضور در صف واحد حفظ و حراست از کشور و نظام اسلامی می‌دانستند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نه تنها برای ملت ایران و جوامع اسلامی بلکه برای بشریت ارزش‌های ماندگار خلق کرد، اظهار داشت: در یک نگاه کلی می‌توان این دستاورد‌ها را تحت عنوان «فرهنگ مقاومت اسلامی – مردمی» مورد واکاوی قرار داد؛ روحیه جهاد و مقاومت ناشی از دفاع مقدس به دلیل پیوند با باور‌های دینی توانسته فراتر از مرز‌های جغرافیایی ایران نقش آفرینی کند، به گونه‌ای که شکل گیری و گسترش جبهه مقاومت اسلامی در منطقه را می‌توان از محوری‌ترین آثار و برکات دفاع مقدس ملت ایران دانست.

حبیبی با اشاره به مانور دشمن در حوزه جنگ نرم از طریق ایجاد شبهات، خاطرنشان کرد: در گذشته دو نهاد خانواده و مدرسه وظیفه تربیتی را بر عهده داشت، اما امروز فضای مجازی کار تربیت را سخت کرده است.

وی با اشاره به شرایط حساس کنونی و بحران‌های فزاینده جهانی و به صورت خاص تهاجم سازمان یافته فرهنگی دشمنان علیه بنیان‌های فکری نسل جوان و نوجوان، تصریح کرد: خواسته دشمنان تمرکز جوانان برای زیر سوال بردن فرهنگ و معارف درخشان دفاع مقدس و تحریف وقایع آن دوران است؛ لذا باید علاوه بر تقویت داشته‌های اعتقادی و معنوی در کنار ترویج و گسترش فرهنگ دفاع مقدس و بهره گیری از این گنجینه تمام ناشدنی، آینده نظام را در پرتو دفاع مقدس تضمین کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با تاکید بر لزوم آشناسازی جوانان و نوجوانان با معارف دفاع مقدس به ویژه با ابزار‌های نوین آموزشی، متذکر شد: نیازمند نگاه علمی و تجارب گران سنگ پیشکسوتان و اساتید درس دفاع مقدس در این حوزه هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه