دبیر انجمن ژئوپولتیک گیلان در گفتگو با 8دی مطرح کرد:

انقلاب اسلامی، جهان شمول است/ اثرگذاری بالای ایران؛ عامل اصلی هجمه های تبلیغاتی و رسانه ای

علیزاده، دبیر انجمن ژئوپولتیک گیلان اثرگذاری بالای ایران را عامل اصلی هجمه های تبلیغاتی و رسانه ای عنوان کرد و گفت: کسانی که ادعای تنظیم نظم جهانی را دارند هیچ گاه قبول نمی کنند یک کشور اسلامی تبدیل به یک کشور اثرگذار در سطح جهانی شود و برای خنثی سازی آن رو به هجمه تبلیغاتی می آورند که فضای ادراکی جامعه را به سمتی ببرند که ایران همچنان یک کشور ضعیف است اما واقعیت اثرگذاری بالای ایران در سطح جهانی است.

انقلاب اسلامی، جهان شمول است/ اثرگذاری بالای ایران؛ عامل اصلی هجمه های تبلیغاتی و رسانه ای

“عمران علیزاده” کارشناس سیاسی و دبیر انجمن ژئوپولتیک گیلان با اشاره به شاخصه های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: استقلال مختص ملت های زنده است و ملتی که زنده باشد اداره و سیاست خارجی کشورش را خودش اتخاذ می کند البته تصمیم گیرنده اصلی، ملت به تنهایی نیست بلکه حکومت منتخب ملت تصمیمات را اتخاذ خواهد کرد.

یکی از عمده مسائل قبل از پیروزی انقلاب عدم استقلال کشور بود

وی با بیان اینکه یکی از عمده مسائل قبل از پیروزی انقلاب عدم استقلال کشور بود، تصریح کرد: تصمیمات در سطوح مختلف حتی شهرستان های کشور توسط آمریکایی ها صورت می گرفت که در اسناد سفارت امریکا و کارگزاران رژیم پهلوی مشخص و ثبت و ضبط است‌. در سیاست خارجی ایران جزء بلوک غرب بود و فاقد سیاست خارجه مستقل بود.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی، استقلال از خواسته های اصلی مردم بود شاید برخی گروهای سیاسی تقاضا و اهداف دیگری داشتند اما یکی از شعارهای اصلی ملت ایران، استقلال بود. تصمیم گیری های کشور بر اراده ی خود باشد و در تنظیم روابط با کشورهای دیگر به طور مستقل تصمیم گیری کند و با هر نگاهی امروز ما کشوری مستقل هستیم حتی اگر کسانی نگاه مثبت به نظام ندارند بر استقلال این کشور کسی شکی ندارد.

وی با اشاره به الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت اظهار کرد: این الگو به هویت ایرانی ها برمی گردد، ایرانیان در طول تاریخ همانقدر که به ایرانی بودنشان افتخار کرده، به مسلمانی شان هم که انتخاب خودشان بوده و به آنان تحمیل نشده افتخار کرده اند. ایرانی ها، با توجه به تمدن شان اگر می خواستند جلوی حمله اعراب را بگیرند می توانستند اما اسلام را پذیرفتند نه تحمیل حمله اعراب را. بنده با استناو به اینکه ایرانی ها فرهنگ عربی را قبول نکردند بلکه اسلام را پذیرفتند اعلام می کنم بسیاری از کشورهای متمدن آن دوران مثل مصر وقتی به تسخیر اعراب مسلمان در آمدند فرهنگ عربیت را پذیرفتند، اما ایرانی ها زبان، خط و هویت ملی شان را حفظ کردند و به همان اندازه پذیرفتن اسلام برایشان ارزشمند بود.

علیزاده با اشاره به استقلال هویتی ملت ایران بعد از انقلاب بیان کرد: ملت ایران هم بر ایرانی بودنشان تاکید داشته و دارند و هم بر مسائل جهان اسلام که اگر تعرضی به دین شان صورت بگیرد، ملت برخورد خواهند کرد و هم بر هویت ملی و تمامیت ارضی شان.

دبیر انجمن ژئوپولتیک گیلان با بیان اینکه تاکید و حفظ هویت ملی-اسلامی در بین ملت های دنیا همواره کم بوده است، اظهار کرد: این هویت ایرانی-اسلامی هدف گذاری هایی را به دنبال دارد، ملت بر اساس این الگو سبک زندگی اش را انتخاب می کنند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به تحقق هویت ملی-اسلامی در حوزه های مختلف گفت: در تنظیم سیاست خارجی که در دولت سیزدهم به طور شاخص قرار گرفته است، اولویت در روابط با کشورهای همسایه مسلمان بی نهایت دارای اهمیت است و تا جایی که به هویت ملی مان به عنوان یک کشور مستقل اشاره کنیم این الگو، هم در اداره کشور و هم سیاست خارجه یک الگوی برتر و پیشرو است.

اصلی ترین عامل هجمه های تبلیغاتی و رسانه ای، اثرگذاری ایران است

علیزاده در ادامه با اشاره به دلایل اصلی هجمه های تبلیغاتی و رسانه ای علیه ایران در طی سال های پیروزی انقلاب، تصریح کرد: اصلی ترین عامل، اثرگذاری ایران است. تمام کشورهای دنیا در سه دسته قرار می گیرند. کشورهای اثرگذار بر روی محاسبات جهانی و منطقه ای مثل چین و روسیه،
کشورهای اثرگذار-اثر پذیر که هم اثر می گذارندو هم اثر می پذیرند و عمده کشورهای دنیا جز دسته سوم هستند که تنها خاصیت اثرپذیری دارند.

دشمن نمی خواهد یک کشور اسلامی تبدیل به یک کشور اثرگذار در سطح جهانی شود

وی اضافه کرد: کشور ایران در سال ۱۳۵۷ از یک کشور صرفا اثرپذیر مثل امارات متحده، عربستان سعودی به یک کشور اثرگذار-اثر پذیر تبدیل شد که اثرگذاری اش از اثرپذیری اش بیشتر است. کسانی که ادعای تنظیم نظم جهانی را دارند هیچگاه قبول نمی کنند که یک کشور اسلامی تبدیل به یک کشور اثرگذار سطح جهانی شود و برای خنثی سازی آن رو به هجمه تبلیغاتی می آورند که فضای ادراکی جامعه رابه سمتی ببرند که ایران همچنان یک کشور ضعیف است اما واقعیت اثرگذاری بالای ایران در سطح جهانی است.

انقلاب اسلامی یک انقلاب جهان شمول است

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب جهان شمول است که اثرگذاری سطح جهانی داشته، اظهار کرد: محوری ترین دلیل انقلاب ایران، صدور ندای حق طلبانه مردم مسلمان ایران به سراسر جهان اسلام بوده است. صدور انقلاب اسلامی همچنان از اولویت های کشور ایران است و تحت هیچ شرایطی توقف نمی پذیرد چون دارای یک هدف گذاری مشخص است، یعنی احیای تمدن نوین اسلامی که اگر روزی دولتی بخواهد مانع از صدور انقلاب اسلامی شود مانع از احقاق ایجاد تمدن نوین اسلامی شده است و اگر این تمدن نوین صورت نگیرد کشورهای اسلامی ضعیف تر خواهند شد.

علیزاده خاطر نشان کرد: امیدوارم انقلاب اسلامی با قدرت و با محوریتی که‌ امروز در ایجاد تمدن نوین اسلامی دارد بتواند مسیرش را پرتوان جلو ببرد که مطمئنا این اتفاق خواهد افتاد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه