امام جمعه رودسر: انقلاب اسلامی حاکمیت نظام سلطه غرب و شرق را برهم زد

امام جمعه رودسر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران قطعا جهانی خواهد شد، گفت: تمام معادلات سیاسی، نظامی، اقتصادی و بین المللی نظام سلطه غرب و شرق به برکت مردم و انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۵۷ به هم ریخت.

امام جمعه رودسر: انقلاب اسلامی حاکمیت نظام سلطه غرب و شرق را برهم زد

به گزارش خبرنگار هشت دی،“حجت‌الاسلام تقی روحانی” در خطبه های نماز جمعه امروز رودسر، ضمن بزرگداشت فرارسیدن ایام الله فجر، اظهار کرد: بهمن، ماهی است که تمام معادلات سیاسی، نظامی، اقتصادی و بین المللی نظام سلطه به برکت حرکت مردم و انقلاب اسلامی تغییر کرد.

وی افزود: قبلا نصف دنیا برای غرب بود و نصف دیگر برای شوروی و هر کشوری می بایست تحت سیطره امریکا و بلوک شرق یا شوروی می بود، لذا انقلاب اسلامی کلا افکار و منظومه حاکم آنها در جهان را از بین برد و طبق فرمایشات امام خمینی (ره) که فرمودند: کشور نباید زیر سلطه امریکا و شوروی باشد و با جهان در ارتباط و تعامل باشد.

امام جمعه رودسر اظهار کرد: این روزها بسیاری بی انصافی می کنند، چرا که ۴۲ سال عمر پر برکت انقلاب را با زمان قبل انقلاب مقایسه نمی کنند. آگاه باشیم چون هدف دشمن مایوس کردن ماست، خصوصا با فرا رسیدن ماه بهمن تمام رسانه های سمعی و بصری جهان در صدد خواندن آیه یاس برای مردم ما هستند. لذا ما در راه مقدسی که انتخاب کرده ایم، یعنی راه محمد و آل محمد باید ثابت قدم بمانیم و متزلزل نشویم.

روحانی به سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه و آثار معنوی، سیاسی و اقتصادی این سفر اشاره کرد و آن را قابل تحلیل و حائز اهمیت دانست.

امام جمعه رودسر با یادآوری نامه امام خمینی به گورباچف، تصریح کرد: تمام کشورهایی که تحت سلطه اتحاد جماهیر شوروی بودند، حدود ۷۰ تا ۸۰ سال، علیه خدا و نماز تبلیغ کردند، اما امروز رئیس جمهور ما، در پارلمان روسیه با ذکر نام خدا سخنرانی می کند، همینطور در کاخ کرملین به اقامه نماز می ایستد و ثابت میکند، قدرت لایزال الهی بالاتر از همه قدرت ها است.

“روحانی” ضمن بزرگداشت سالروز شهادت روحانی مجاهد شهید نواب صفوی، بیان کرد: امروز ندای توحید، به همه کاخ نشینان عالم رسید.

وی با بیان اینکه “لوئیس فراخان” سیاه پوست، یک میلیون مسلمان را جمع کرد، مقابل کاخ سفید، ندای «لا اله الا اللّه محمد رسول الله» سر دادند. افزود: این همان بشارت است. چرا بعضی ها اصرار دارند، راهی را که آمده ایم، به ما القاء شبهه کنند؟ راه پر عظمتی را آغاز کردیم، این انقلاب، قطعا جهانی خواهد شد، قطعا این انقلاب به دست صاحب اصلی خود سپرده خواهد شد. و این موارد پیامی از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب است.

خطیب نماز جمعه رودسر در پایان به سفر آتی رئیس جمهور به گیلان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مسائلی همچون معضل بیکاری جوانان که زیر سرسبزی این استان مخفی مانده، پروژه های ناتمام (مانند سد پلرود) و محرومیت هایی که طی هشت سال بی تدبیری در این منطقه نقش بسته، برای ایجاد راهکارهای پیشبردی و گشایش، در اولویت قرار گرفته و مطرح می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه