دانشجوی سوری دانشگاه گیلان در گفتگو با ۸دی:

ایرانی‌ها بدون هیچ انتظاری برای دفاع از حرم حضرت زینب به سوریه آمدند/ سردار سلیمانی نماد مقاومت است

“عبدو” دانشجوی سوری دانشگاه گیلان با بیان اینکه ایرانی ها بدون هیچ انتظاری و با اخلاص و فداکاری برای دفاع از حرم حضرت زینب و مردم سوریه وارد میدان شدند، گفت: سردار سلیمانی نماد مقاومت است. او برای ما بسیار عزیز بود و هرگز زحمات ایشان را فراموش نمی کنیم.

ایرانی‌ها بدون هیچ انتظاری برای دفاع از حرم حضرت زینب به سوریه آمدند/ سردار سلیمانی نماد مقاومت است

“عبدو” دانشجوی سوری دانشگاه گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت دی در رابطه با جنگ سوریه، اظهار کرد: یکی از نکات مثبت جنگ این بود که دوست و دشمن خود را به خوبی شناختیم، زمانی که کشورهای عربی علیه ما می جنگیدند ایرانی‌ها از ما حمایت کردند و یکی از ویژگی‌های خوب ایرانی‌ها این است که بسیار اخلاص دارند و بدون هیچ انتظار و غروری به خانواده‌های سوری کمک کردند.

وی افزود: ایرانی‌ها به غربت آمدند و با وجود سختی‌های فراوان با اخلاص و فداکاری به مردم سوریه خدمت کردند.

“عبدو” در رابطه با حسش به سردار جبهه مقاومت، گفت: سردار سلیمانی را در یک جمله نمی توان توصیف کرد. او به “مهندس خاورمیانه” معروف بود و در واقع ایشان فقط یک نظامی خوب نبود بلکه انسان بسیار خوبی هم بودند و مردم سوریه بیشتر از ایرانی‌ها ایشان را می‌شناختند.

این دانشجوی رشته پزشکی ادامه داد: سردار سلیمانی بدون هیچ تشریفاتی بین رزمندگان حاضر می‌شد و برخی رزمندگان که از فرماندهان خود حرف شنوی نداشتند پس از ملاقات با سردار سلیمانی به طور کلی عوض می‌شدند زیرا می‌دیدند که وی با وجود اینکه درجه نظامی بسیار بالایی دارد، بدون هیچ غروری با تک‌تک رزمندگان صحبت می‌کند. سردار سلیمانی بسیار مردمی بود و ما هرگز زحمات ایشان را فراموش نمی‌کنیم و رئیس جمهور ما یعنی بشار اسد نیز ایشان را بسیار دوست داشت.

“عبدو” در پاسخ به این خبرنگار ما که در رابطه لحظه اطلاعش از شهادت سردار سلیمانی، گفت: اول این خبر را باور نکردم زیرا ایشان برای ما بسیار عزیز بودند و نتوانستیم رفتنشان را باور کنیم؛ سردار سلیمانی نماد مقاومت است و خیلی سخت بود که بتوانیم از ایشان بگذریم.

وی ادامه داد: بعد از شنیدن خبر شهادت سردار شوکه بودم و بسیار گریه کردم به تعبیر مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی شخصیت برجسته‌ای بودند و نمی‌توان چنین فرد تأثیرگذاری را فراموش کرد و من پس از فوت پدرم، برای هیچکس به اندازه سردارسلیمانی متاثر نشدم.

وی در ادامه با بیان اینکه برای شکل گیری داعش از سال ۲۰۰۶ برنامه‌ریزی شده بود و خیلی از این افراد در عربستان دوره می‌دیدند و با شستشوی مغزی و تبلیغات علیه شیعه با ما دشمنی کرده و شیعیان را کافر می‌دانستند، بیان کرد: پس از جنگ سوریه یک بخشی از حومه دمشق به طور مستقیم از عربستان پول می‌گرفتند تا منطقه سقوط کند اما شیعه نمی‌تواند تحمل کند که به اهل بیت(ع) جسارت شود و از این رو بسیاری از ایرانی‌ها بدون هیچ تشریفاتی تنها برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه آمدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه