در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

وضعیت اسفناک روشنایی معابر در رشت/ شرکت توزیع برق پاسخگوی اعضای شورا باشد/ اعتماد مردم نباید به هیچ قیمتی از دست برود

در بخشی از جلسه شورای شهر رشت موضوعاتی مانند انتقاد به وضعیت نامناسب روشنایی معابر و لزوم توجه اعضا به پیگیری مسائل و مشکلات شهروندان که از طریق سامانه ۱۳۷ اعلام می شود، مطرح شد.

وضعیت اسفناک روشنایی معابر در رشت/ شرکت توزیع برق پاسخگوی اعضای شورا باشد/ اعتماد مردم نباید به هیچ قیمتی از دست برود

به گزارش هشت دی، واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانش آموزان، اظهار کرد: این واقعه تیر خلاص بر پیکره استعمار بود و بی میلی ملت ایران به وابستگی به استکبار جهانی را به جهانیان اعلام کرد.

سامانه ۱۳۷ پل ارتباطی مردم و شورا

رئیس شورای شهر رشت با اشاره سامانه ارتباط گیری ۱۳۷، گفت: این سامانه پل ارتباطی بین مردم و شورا است و هر سه شنبه تمامی اعضای شورا باید حاضر شوند و از طریق این سامانه با مردم ارتباط داشته باشند و نتیجه پیگیری ها به مردم اعلام شود.

وی افزود: این هفته در اتاق ۱۳۷ تماس های متعددی داشتیم و اکثر مردم‌ از بی اطلاعی در رابطه با پیگیری مشکل شان گله مند بودند.

اعتماد مردم نباید به هیچ قیمتی از دست برود

کارگرنیا در ادامه افزود: سرمایه بزرگ ما در شورای شهر رشت اعتماد مردم است که نباید به هیچ قیمتی از دست برود و باید برای تماس ها وقت بیشتری گذاشته شود و دقت بیشتری شود و در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات مردم مرتفع شود. درست است که بعضی کارها زمانبر است اما بعضی دیگر کوتاه است مانند ساماندهی مزاحمت سگ های ولگرد که مکررا اعلام شده و رسیدگی به افراد کارتن خواب و معتادان که بعضا در جلوی درب منازل هستند، کارهایی است که زمانبر نیست.

وی با اشاره به شائبه پیش آمده در رابطه با نادر حسینی عضو شورای شهر و سرپرست کمیته امداد شهرستان شفت بیان کرد: عده ای در رابطه با این مسئله اظهار داشتند که جایگاه همزمان ایشان در شورا و سرپرستی کمیته امداد منافات دارد و ایجاد خلل می کند. ما به صورت مکتوب از مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری استعلام و بنا بر مفاد بند دوم و چهارم ماده ۳۲ قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، عضویت همزمان در شورا و پست سازمانی کمیته امداد منافات ندارد و تنها با تغییر محل سکونت از جایگاه شهرداری عزل خواهد شد.

وضعیت اسفناک روشنایی معابر در شهر رشت

سید حسین رضویان عضو شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به وضعیت روشنایی تیربرق های شهر رشت اظهار کرد: وضعیت روشنایی معابر در شهر رشت اسفناک است. آنچه مردم انتظار دارند دریافت خدمات عمومی به بهترین وجه است. اگر ادارات و سازمان ها هریک توپ را در زمین دیگری بیاندازند و بگویند وظیفه ما نیست مشکلی از مردم حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: پیرو نامه در تاریخ ۱۸فروردین سال جاری به مدیریت شرکت توزیع برق شهرستان رشت خواسته شد نسبت به جمع آوری تیربرق های فرسوده ناشی از ساخت و سازها که وسط خیابان ها و کوچه ها باقی مانده و سبب معضلات و مشکلات عدیده ای شده در چارچوب رعایت حقوق شهروندی و‌ جلوگیری از اتفاقات ناگوار مقتضی است حداکثر تا ۳۰ فروردین درخصوص جمع آوری تیربرق ها که بیش از ۲۰۰ تیربرق است، تدبیری اندیشیده شود و با تعیین بازه زمانی مشکل روشنایی معابر فاقد روشنایی حل شود و اعلام شد در صورت ترک فعل اقدام مقتضی صورت خواهد گرفت.

شرکت توزیع برق پاسخگوی اعضای شورا باشد

رضویان با بیان اینکه مسئولین شرکت توزیع برق در جلسه شورای شهر حضور یابند و به مردم پاسخگو باشند، گفت: این وضعیت در شان مردم رشت نیست و کمترین انتظار مردم این است، شب ها با تاریکی مواجه نشوند و بنده واقعا از این مسئله عذرخواهی می کنم.

شفیعی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه، بیان کرد: با انتصاب اقای عباسی به عنوان استاندار گیلان، شاهدیم نوک پیکان خدمت را به سمت پسماند نشانه گرفته و این مسئله را مورد حمایت ویژه قرار داده است.

وی افزود: حق شورا و مدیران شهرداری برای خدمات دهی به شهروندان و بنا به مدیریت یکپارچه شهری این است تا رویکرد استاندار را ببینند و نظرات را بشنوند زیرا نظارت حوزه شهری بر عهده شورا و شهرداری است.

وی با اشاره جلسه آقای قالیباف در رشت با ۵۰۰نفر، گفت: این نشست در حالی برگزار شد که هیچ یک از اعضای شورای شهر رشت حضور نداشتند و این رویه غلط باید اصلاح شود.

شفیعی افزود: تقاضا دارم که هر وزیری در رشت حضور می یابد با اعضای شورای شهر جلسه داشته باشد، زیرا شورای ششم شورای کار و گره گشایی است تا مشکلات حوزه شهری را به عنوان نماینده مردم منعکس کنیم.

نادر حسینی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این نشست با بیان اینکه هدف ما به عنوان اعضای شورا، جز خدمت به شهروندان نیست و همه تلاش ها در همین مسیر خواهد بود، گفت: بنده قبل از ورود به شورا، ۲۰ سال در کمیته امداد کارمند بودم و هرعضو شورا که کارمند است باید طبق قانون ابتدا در محل کار خود در سازمان حضور یابد و بخشی از فعالیت خود را در شورا پیگیری کند اما این شائبه که کسی که عضو شوراست باید صدرصدی در شورا باشد سبب تخریب بنده شده است.

وی افزود: در شب ولادت پیامبر(ص) از سوی مدیرکل محترم کمیته امداد اعلام شد مکان خدمتی بنده باید تغییر کند و به عنوان سرپرست تا اطلاع ثانوی در شهرستان شفت حضور داشته باشم که این موضوع هیچ تعارض قانونی با عضویتم در شورای شهر ندارد و در مکاتبات هم اعلام شد.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه تمام سعی خود را خواهم کرد تا در انجام وظایف حوزه مسئولیتم به نحو احسن عمل کنم، در ادامه گفت: از تمام متولیان خواستارم با برنامه ریزی های مناسب در پاسداشت یکصدمین سالگرد میرزا کوچک خان جنگلی برای معرفی این شخصیت به ویژه برای نسل جوان و نوجوان، اقدامات موثری انجام دهیم.

به گزارش هشت دی، در نشست شورای اسلامی شهر رشت کریمی کرنق بعد از قرائت سوگندنامه در جمع اعضای شورا تصریح کرد: با سلام بر شهدا و امام شهدا، خدا را شاکرم که فرصت خدمت به مردم شریف شهر رشت به من عطا شد و از تمام مردم و عزیزان که کمک کردند به شورا ورود کنم متشکرم تا با توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار، بتوانیم مشکلات شهر را حل و برطرف کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه