کاهش ضایعات برنج رشت در گرو تسهیلات کم‌بهره

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: در حال حاضر سود تسهیلاتی که برای نوسازی واحدهای شالیکوبی اختصاص یافته است زیاد بوده و باید سود کمتر برای صاحبان واحدهای شالکیوبی در نظر گرفته شود.

کاهش ضایعات برنج رشت در گرو تسهیلات کم‌بهره

به گزارش ۸دی،مسعود اسدی‌پرور  با اشاره به اینکه یکی از اهداف جهاد کشاورزی رشت کاهش هزینه تولید برنج است، گفت: رشت بزرگترین شهرستان برنج‌خیز کشور است و کاهش هزینه تولید برنج در این شهرستان برای رفاه اقتصادی خانوارهای کشاورزان بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: کشت دوم یکی از راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان است و خوشبختانه امسال کشاورزان توانسته اند محصولات خوبی را کشت کنند و به این ترتیب درآمد خود را افزایش دهند.

کاهش رنج تولید برنج در گیلان

اسدی‌پرور خاطرنشان کرد: برای اینکه سال آینده بتوانیم رنج تولید برنج را در شهرستان رشت کم کنیم، برآنیم تا از هم اکنون برنامه احیای آب بندان‌ها را اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: رشت ۲۸۳۰ هکتار آب بندان دارد که ۳۵۰ هکتار آن تاکنون احیا شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: یکی دیگر از راهکارهای افزایش درآمد برنجکاران تجهیز و یکپارچه سازی شالیزارها است که هم اکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از این شالیزارها یکپارچه سازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت بیش از ۶۲ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: هم اکنون برای تجهیز ۵۰۰۰ هزار شالیزار این شهرستان مطالعه داریم و به محض اختصاص اعتبارات، یکپارچه‌سازی این شالیزارها آغاز خواهد شد.

مدرن‌سازی کارخانه‌های شالیکوبی راهکاری برای کاهش ضایعات برنج

اسدی‌پرور یکی دیگر از راهکارهای افزایش درآمد برنجکاران را کاهش ضایعات برنج عنوان کرد و گفت: ۵ تا ۸ درصد ضایعات کشاورزی مربوط به کارخانه‌های شالی‌کوبی است و با مدرن‌سازی کارخانجات برنجکوبی می‌توان تا حد زیادی از ضایعات برنج جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: شهرستان رشت ۳۵۱ واحد شالیکوبی دارد که ۲۶ واحد در حد ممتاز مدرن شده اند و اگر تسهیلات کم‌بهره اختصاص یابد، حتما واحدهای بیشتری مدرن خواهند شد.

اسدی پرور گفت: درحال حاضر تسهیلاتی که ارایه می‌شود با سود بالا است و به همین دلیل صاحبان کارخانه های شالیکوبی استقبال خوبی برای نوسازی واحدهایشان دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه