افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید برنج در رشت

مدیر جهاد کشاورزی رشت با بیان اینکه شاهد افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید برنج در شهرستان هستیم، گفت: امسال ۱۴۲ هزار تن برنج سفید در شهرستان رشت تولید شده است.

افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید برنج در رشت

به گزارش ۸دی،مسعود اسدی‌پرور مدیر جهاد کشاورزی رشت در گفتگویی با بیان اینکه امسال شاهد افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید برنج در شهرستان رشت هستیم، اظهار کرد: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و  ۲۸۵ هزار تن شلتوک از شالیزارهای این شهرستان برداشت شده است.

وی افزود: از این میزان شلتوک ۱۴۲ هزار تن برنج سفید تولید می‌شود که اغلب آن از نوع ارقام محلی نظیر هاشمی و علی کاظمی است.

مدیر جهاد کشاورزی رشت تصریح کرد: برای اینکه درآمد کشاورزان افزایش یابد توصیه شده است که بیش از سال گذشته به کشت دوم محصولات کشاورزی بپردازند و در حال حاضر کشاورزان شهرستان رشت پرورش راتون، کشت پاچ‌باقلا و باقلای برکت و انواع علوفه را شروع کرده‌اند.

اسدی‌پرور خاطرنشان کرد: سال گذشته در ۱۳ هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان رشت راتون پرورش یافته بود که امسال به ۱۵ هزار هکتار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در تولید پاچ باقلا نیز میزان کشت بیش از سال گذشته است،گفت: کشاورزانی که در شالیزار خود پاچ باقلا می‌کارند در برخی مواقع بیش از سود حاصل از برنج در همان شالیزار است.

مدیر جهاد کشاورزی رشت افزود: پاچ باقلا علاوه بر بازارهای شهرستان رشت در بازار دیگر شهرستان های گیلان به فروش می‌رسد و بسیار مورد استقبال خرید مردم است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه