مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

متقاضیان گیلانی طرح جهش تولید مسکن برای ثبت‌نام یک ماه فرصت دارند

پدرام از مهلت یک‌ماهه متقاضیان گیلانی طرح جهش تولید مسکن برای ثبت‌نام در سامانه وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: نداشتن مالکیت خصوصی، تأهل و سرپرست خانوار بودن از شروط برخورداری از این طرح است.

متقاضیان گیلانی طرح جهش تولید مسکن برای ثبت‌نام یک ماه فرصت دارند

به گزارش ۸دی،ماکان پدرام شامگاه چهارشنبه( ۲۸ مهر) در گفت‌وگوی خبری جزئیات طرح جهش مسکن دولت و اجرای آن در استان گیلان را تشریح کرد و اظهار داشت: طرح جهش تولید مسکن یا نهضت مسکن در وزارت راه و شهرسازی برای ساخت چهار میلیون واحد به مدت چهار سال برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ساخت یک میلیون واحد مسکونی در هر سال را در طرح جهش تولید مسکن مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ سهم استان گیلان در این طرح ۲۸ هزار واحد مسکونی است و از امروز بر اساس سامانه تعریف شده در وزارت راه و شهرسازی متقاضیان می‌توانند جهت ثبت نام مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

پدرام با بیان اینکه ۱۸ شهر استان گیلان در اولویت اول ثبت‌نام در سامانه وزارت راه و شهرسازی جهت برخورداری از مواهب طرح جهش تولید مسکن قرار دارند مهلت ثبت‌نام در این طرح را یک ماه اعلام کرد و گفت: نحوه ساخت واحدهای مسکن در این طرح انواع مختلفی دارد و بخشی توسط انبوه‌سازان، پیمانکاران و شرکت‌ها ساخته می‌شوند.

وی در اختیار قرار دادن زمین برای ساخت مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی و همچنین احیاء بافت فرسوده را راه‌های دیگری که برای پیشبرد طرح جهش تولید مسکن پیش‌بینی شده است اعلام کرد و افزود: وزارت راه و شهرسازی متولی اصلی طرح جهش تولید مسکن در کشور است اما در این راه کارگزارانی هم در اختیار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام را از جمله کارگزارانی که در طرح جهش تولید مسکن مشارکت دارند اعلام کرد و بیان داشت: افرادی که متقاضی ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن هستند باید فرم جیم سبز مبنی بر عدم استفاده از امکانات دولتی چه در بحث زمین و چه در بحث تسهیلات دولتی را در اختیار داشته باشند.

پدرام نداشتن مالکیت خصوصی، تأهل و سرپرست خانوار بودن را شروط بعدی برخورداری از مواهب طرح جهش تولید مسکن دانست و عنوان کرد: داشتن سابقه سکونت به مدت پنج سال در آن شهری که زندگی می‌کند از دیگر شرایط ثبت‌نام در سامانه جهش تولید مسکن وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود.

وی در مورد افرادی که قبلا در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده بودند هم مواردی بیان داشت و تصریح کرد: طرح اقدام ملی مسکن هم بخشی از همین پروژه جهش تولید مسکن است و کسانی که در طرح اقدام ملی در سال گذشته ثبت‌نام کردند همه امتیازات و تسهیلاتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده بود به طرح جهش مسکن هم تعلق می‌گیرد.

پدرام در پاسخ به این پرسش که آیا در طرح جهش تولید مسکن قرار است زمین رایگان از طرف دولت در اختیار مردم قرار بگیرد خاطرنشان کرد: بله قطعا با توجه به تعریف و پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی که در شورای عالی مسکن مطرح شده بخشی از تولید مسکن با در اختیار دادن زمین برای ساخت مسکن است که به صورت رایگان و یا فروش اقساطی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه