مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

ارتقای ۱۷ رتبه‌ای گیلان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کشور

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به تلاش‌های انجام شده در زمینه تامین زمین و ساخت مسکن در طرح نهضت ملی گفت: طی ۶ ماه گذشته رتبه استان از ۳۵ به ۱۸ ارتقاء یافته است.

ارتقای ۱۷ رتبه‌ای گیلان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کشور

به گزارش هشت‌دی، هادی رحمانی امروز در جلسه شورای عالی مسکن استان اظهار کرد: تاکنون ۲۱ هزار و ۶۳۰ واحد از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان تایید نهایی شدند و ۶ هزار و ۷۳۱ نفر واریز وجه داشتند. همچنین تا زمان حاضر تامین زمین برای ۲۷ هزار و ۷۴۴ واحد در ۳۰۴ هکتار انجام شده است، ضمن اینکه ۲۲ هزار و ۷۵۱ واحد نهضت ملی مسکن استان را در دست طراحی داریم.

وی در ادامه افزود: طی هفته‌های آتی پنج هزار و ۷۰۰ واحد دیگر به این تعداد افزوده می شود که در مجموع کل واحدهای در دست اجرا به ۲۸ هزار و ۴۵۱ واحد می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خودمالک، ۵۹۷ واحد بازآفرینی و ۹ هزار و۶۳۹ واحد مسکن روستایی اشاره و تصریح کرد: برای ۲۹ هکتار از پروژه های بنیاد مسکن در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت تامین زمین انجام شده است.

رحمانی با یادآوری اینکه بنیاد مستضعفان متعهد به اختصاص یکصد هکتار زمین برای مسکن محرومین شده بود، گفت: تاکنون تغییر و تحول ۱۹.۴ هکتار از این میزان با چهار هزار و ۶۰ واحد تغییر و تحول شده است.

انجام ۸ هزار انعقاد قرار داد بانکی برای نهضت مسکن گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه سهم روستاهای گیلان از نهضت ملی مسکن ۹ هزار واحد تعیین شده است، گفت: تاکنون ۹ هزار و ۶۳۹ متقاضی خود مالک شناسایی و به پیمانکاران معرفی شده اند که هشت هزار متقاضی از این تعداد انعقاد قرار داد بانکی را انجام داده اند.

وی با یادآوری اینکه در دهه فجر پارسال ۲ هزار و ۷۲ واحد نهضت ملی مسکن در روستاهای استان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: از بهمن تا فروردین ماه امسال نیز ۳۴۲ واحد دیگر هم بهره برداری شده که در مجموع تاکنون ۲ هزار و ۴۱۴ واحد نهضت ملی مسکن در روستاها به بهره‌برداری رسیده و بخشی هم هنوز در حال اجراست که بتوانیم تعهداتی که در روستاها نهضت ملی مسکن داده را تحقق بخشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن تصریح کرد: علاوه بر این پروژه های نهضت ملی مسکن در روستاها، بنیاد مسکن استان حدود یک هزار و ۴۵۸ واحد مسکونی را در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت هم به صورت بنیاد ساخت و گروه ساخت و یک پروژه انبوه ساز در حال اجرا دارد. تمامی املاک دارای قابلیت واگذاری به راه و شهرسازی را شناسایی و اقدام به صدور سند کردیم.

این مسئول با بیان اینکه ۱۹ فقره سند مالکیت صادر شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶ فقره در حوزه ثبتی لنگرود و یک فقره در حوزه سنگر و ۸ قطعه در انزلی و ۲ قطعه در آستارا و ۲ قطعه در رشت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه